باشگاه مشتریان بر مبنای موبایل یا کارت مغناطیسی؟ ( رستوران و کافه )

باشگاه مشتریان بر مبنای موبایل یا کارت مغناطیسی؟ ( رستوران و کافه )

بسیاری از رستوران داران در حال کمک گرفتن از برنامه های وفاداری هستند تا پایه ی مشتریان خود را حفظ کرده و گسترش دهند. اما آیا هزینه های اجرای این برنامه و ارائه ی تخفیف های لازم به طور کامل از طریق افزایش در فروش تامین می شود؟ شرکت در این برنامه ها، مخصوصا از زمانی که به صورت آنلاین و از طریق موبایل اجرا می شود افزایش یافته است. قبل از پیشرفت برنامه های موبایل، بیشتر رستوران ها از کارت های هولوگرام دار و یا مهر شده استفاده می کردند، که در این روش مشتریان باید آن را  به طور فیزیکی همیشه با خود همراه داشتند.

و در حقیقت سود کمی برای رستوران ها و سود زیادی برای مشتریان به دنبال داشت. کارت های هولوگرام دار موبایل تعاملی تر هستند، و در این روش رستوران ها حتی قادرند که بروز رسانی ها و یادآور ها را تنها به کسانی بفرستند که در شبکه ی وفاداری آن ها وجود دارند، که این انگیزه ی بالایی در مشتری ایجاد می کند تا عضوی از این برنامه شود.

1- برنامه های وفاداری بازده سرمایه گذاری را بیشتر می کنند.

در مقایسه با سایر استراتژی های بازرگانی،  نگهداری یک برنامه ی وفاداری نسخه ی موبایل ساده تر و همچنین  نسبتا کم هزینه است . برخلاف تلویزیون و کمپین های شبکه های اجتماعی، پیام ارسال شده به مشنری ها خیلی گویا تر و مرتبط تر است، که احتمال استفاده ی مشتری از آن را افزایش می دهد. برای مثال : کوپن. سرمایه گذاری برای آن کمتر است، و بله تعداد مخاطبان نیز کمتر است اما در عوض مخاطب آماده و مشتاق است که پیام را دریافت کند. مخاطب کسانی هستند که خود انتخاب می کنند وارد برنامه ی وفاداری رستوران شوند و آن هایی هستند که می خواهند در جریان بروز رسانی های شرکت باشند و کوپن های آن را دریافت کنند و این ها همان کسانی هستند که قرار است از آن ها استفاده کنند.

2 – برنامه های وفاداری فروش را افزایش می دهد.

با تغییر به سمت موبایل، امروزه رستوران ها می توانند ک منوی بی نظیر و گزینه های خاصشان  را به مشتریان یادآوری کنند. اغلب همه ی مشتریان می خواهند که اسم رستوران را وقتی که دارند تصمیم می گیرند برای شام چه بخورند در اطراف خود ببینند، و اینگونه ترغیب می شوند که آن رستوران را انتخاب کنند. دلیل اینکه  فروش سرویس های غذایی که در انتهای روز تبلیغ می شوند بیشتر می شود نیز همین موضوع است. برنامه های وفاداری نیز می توانند  استراتژی یکسانی را اجرا کنند، و کوپن ها و اطلاعات تبلیغاتی خود را در انتهای بعد از ظهر ارسال کنند، و به این طریق انتخاب کسانی را که آن پیام را دریافت می کنند تحت تاثیر قرار دهند. ممکن است این کار کمی نادرست و حیله گرانه به نظر برسد، ولی اگر می خواهید که فروشتان را افزایش دهید، بهترین روش این است که توجه وفادار ترین مشتریان خود را با یک یادآوری در زمان مناسب جلب کنید تا آن ها دوباره به رستوران شما بیایند.

3 – برنامه های وفاداری مشتریان ثابت را به رستوران شما بر می گردانند.

برنامه ی وفاداری به همان طریقی که باعث افزایش فروش می شود، ممکن است باعث شود که یک مشتری تصادفی تبدیل به مشتری ثابت شود. وقتی که این مشتری کوپن را در گوشی خود دریافت می کند، فکر غذا خوردن در مکان های دیگر در ذهنش کمرنگ تر می شود و رستوران شما در ذهنش پررنگ می ماند. مخصوصا مشتریان آمریکایی خیلی روی ارزش گذاشتن حساس هستند و وقتی که شما بازگشت یک مشتری به رستوران یا شرکت خود را ارزش مند نشان می دهید احتمال اینکه آن ها دوباره به آنجا برگردند بیشتر می شود. حتی احساس ارزش بیشتر نسبت به یک رستوران دیگر، این انگیزه را ایجاد خواهد کرد که رستوران شما را به رقبا ترجیح دهند. مشتریان ثابت و تکراری برای بسیاری از کسب و کارها حیاتی هستند و شاد کردن و شاد نگه داشتن مشتریان از طریق یک برنامه ی وفاداری که به آن ها به دلیل حضور مستمرشان مزایایی می دهد یک روش عالی برای رسیدن به این هدف است.

4 – برنامه های وفاداری مشتریان را شاد و خشنود تر می کند.

دوباره، ایده ی ارزش گذاشتن با خشنود بودن مشتریان ارتباط دارد. وقتی که مشتریان در این برنامه ها شرکت می کنند، این احساس در آن ها وجود دارد که چیزی از رستوران در قبل شرکت کردنشان دریافت می کنند. و واقعا همینطور است. آن ها کوپن، اطلاعات، خبر ها و تشویقاتی را دریافت می کنند که کسانی که در این برنامه شرکت نمی کنند ممکن است هرگز دریافت نکنند. در حالی که به دلیل افزایش فروش سودکننده ی اصلی رستوران ها هستند، اما مشتری نیز احساس می کند که از اطلاعات و زمانی که به رستورانی که از آن لذت می برند، می دهند به نوعی سود می کنند. به علاوه هر کسی دوست دارد که احساس کند عضوی از یک گروه خاص و منحصر به فرد است. اینکه آن ها می توانند از کوپن هایی استفاده کنند که سایر مشتریانی که عضو برنامه نیستند نمی توانند، این حس انحصار را ایجاد می کنند. و مشتریان بیشتر پول صرف موسساتی که حس خاص بودن را به آن ها می دهد تا شرکت ها و موسساتی که این حس را در آن ها ایجاد نمی کند.

5 – برنامه های وفاداری رستوران ها را قادر می سازد تا به طور مستقیم با مشتریانشان در ارتباط باشند.

یکی از مشکلات گذشته درباره ی کمپین های بازرگانی این بود که امکان شخصی و اختصاصی کردن پیام ها برای هر مشتری، سخت تر می شد .ارتباط شخصی با مشتری اغلب همان چیزی است که باعث می شود ایده ای که در تبلیغات وجود دارد توسط مشتری به عمل بیپوندد. برنامه های وفاداری چون روی مکان های جغرافیایی خاصی تمرکز می کنند و همینطوری روی مردمی که از قبل علاقه ی خود را به محصول خاصی نشان داده اند تمرکز دارند، معمولا در ارسال پیام ها خیلی بیشتر متمرکز هستند. این ارتباط شخصیِ بیشتر،  کمک می کند تا مشتریانی که تنها یکبار به رستوران آمده اند تبدیل به مشتریان ثابت و تکراری شوند. درجات شخصی سازی که این برنامه های وفاداری فراهم می کنند برای یک لیست متنوع از رستوران ها مهم است.

مزایای کلی

برنامه های وفاداری یک رابطه ی شخصی بین یک رستوران و مشتریانش ایجاد می کند. این رابطه ی شخصی به وسیله ی پیام های انتخابی و اسکن بارکد پیش برده می شود، که در این طریق به جای اینکه مشتریان با انبوهی از اطلاعات بمباران شوند (که از سایر برنامه های بازرگانی می آیند)، می توانند خودشان تصمیم بگیرند که چه اطلاعاتی را در چه زمانی می خواهند. آن ها انتخاب می کنند که چه تعداد پیام دریافت کنند و آیا اخبار جدید شرکت را هم در کنار کوپن هایشان می خواهند دریافت کنند یا نه.

با استفاده از اسکن QR (بارکد) و نرم افزار وفاداری پوینتی، مشتری انتخاب می کند که چه زمانی می خواهد با شما تعامل داشته باشد. این درجه از قدرت کنترل باعث می شود احتمال اینکه واقعا با شما تعامل کنند افزایش پیدا کند. هرچه مشتری تعامل بیشتری داشته باشد، بیشتر امکان دارد که برای شرکت یا موسسه ی شما هزینه کند. برنامه های وفاداری تنها مشتریان تکراری نمی سازند، آن ها فروش کلی را افزایش داده و به مشتری نیز یک تجربه ی شخصی و اختصاصی تر می دهد.

پاسخ دهید

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل

*