بهترین مثال های باشگاه مشتریان در دنیا

بهترین مثال های باشگاه مشتریان در دنیا

همه بازاریان برنده شدن را دوست دارند و یکی از مقیاس های رایج موفقیت، به دست آوردن مشتری جدید است. تعجبی ندارد که ما زمان (و هزینه ی) بسیاری را صرف پاسخ  به این سوال می‌کنیم که: بهترین راه ها، پیغام ها و زمان بندی برای کسب و جلب مشتریان جدید کدام اند؟

اگرچه پر کردن قیف همواره حیاتی خواهد بود، اما اطمینان از رضایتمندی مشتریان موجود، اهمیتی برابر با آن و به عقیده بسیاری هزینه کمتری از آن دارد. البته طرح های وفاداری مدت هاست وجود دارند (دادن اسباب بازی به مشتریان Happy Meals، امتیاز یکی بخر یکی را رایگان ببر، کوپن های دوباره برگردیدی که پس از خرید به مشتری داده می‌شوند یا امتیاز کارت اعتباری). اما طرح های وفاداری مشتری و روش های دیگر حفظ مشتری، بیشتر درباره خدمات مشتری هستند تا پاداش ها.

%68 نسل هزاره اظهار می‌کنند که اگر برندی برنامه وفاداری خوبی نداشته باشد، نسبت به آن وفادار نخواهند بود. دو دلیل عمده عدم شرکت مصرف کنندگان در طرح وفاداری عبارتند از: طرح، پیشنهادهای جالبی ارائه نمی‌دهد (56%)، و کسب امتیاز به منظور گرفتن پاداش، بسیار مشکل است (54%). همچنین برند کیز (Brand Keys)، شرکت حمایت کننده شاخص تعهد وفاداری سالانه مشتری (CLEI) در سال 2015، در نوزدهمین نظرسنجی خود بیان می‌کند که انتظارات مصرف کننده در 64 گروه تا میزان تا 28%افزایش یافته است. (فوربز، برند کی). در سال 2015 گروه های جدید، Ridesharing مبتنی بر اَپ و Breakfast Bars بودند. اگر طرفدار بعضی از این برندها هستید، جزو افرادی محسوب می‌شوید که که امسال متعهد به وفاداری شده اند.

خلاصه شاخص تعهد وفاداری مشتری برند کی در سال 2016 (منبع)

وفاداری تنها یک مرحله نیست… بلکه در تمامی مراحل سفر مشتری وجود دارد.

چرا طرح وفاداری مشتری _ طرحی که مزایایی را برای مشتریانی که خرید ها را تکرا می‌کنند یا زمان، پول و حتی اعتبار اجتماعی خود را برای شرکت خرج می‌کنند، پیشنهاد می‌دهد- در رابطه مصرف کننده با برند پر اهمیت است؟ زیرا:

اولا مزایا می‌تواند علت ثبت نام فرد یا انجام خرید باشد. این نکته می‌تواند باعث به دست آوردن یک مشتری جدید شود.

تقویت مزایا در چند تجربه ابتدایی مشتری با برند، ممکن است آغاز رابطه دائمی شود.

اگر فرصت هایی برای افزایش پاداش وفاداری به مشتریان داده شود و روابط هوشمندانه و هدفمندی بر پایه رویدادهای مهم زندگی، نیازهای شخصی و ترجیحاتشان با انها برقرار شود، احتمال حمایتشان از شرکت بیشتر خواهد شد. این امر نه تنها شامل پول بلکه ارجاعات، تکرار خرید و حتی رسانه اجتماعی و نگهداری عمومی برند و حمایت در گروه های انها خواهد بود و مشتریان جدیدی را با خود به همراه خواهد داشت. و ما دوباره به مرحله کسب مشتری بر میگردیم.

اساسا طرح وفاداری بافتی پیوندی است که پاداش ها و پیشنهادات سفارشی را در طی رابطه در حال گسترش مشتری با برند به ایجاد می‌کند- از ابتدا تا انتها که امیدواریم هرگز به پایان نرسد.

طرح های وفاداری در “کسب امتیاز” یا “تخفیف در قیمت” متوقف نمی شود.

طرح های وفاداری به طور شگفت انگیزی در اشکال و اندازه های بسیاری هستند. در اینجا نگاهی به برخی از انواع منحصر به فرد طرح های پاداش عضویت که صنایع به مشتریان ارائه می‌دهند خواهیم داشت:

پاداش وفاداری عضویت شرکت محور

اعضای شرکت تعاونی در موفقیت سازمان سرمایه گذاری کرده اند.

مثال: شرکت تعاونی REI مزایای عضویت را تقسیم کرده است. بر اساس ،REI پاداش شما سهمتان از سود سالانه شرکت است. بنابراین هرچه بیشتر خرج کنید بیشتر در رویکرد “همه برنده اند” شرکت خواهید داشت.

جنبش گروهی و وفاداری به یک هدف

مثال: شنبه ی کسب و کار کوچکِ امریکن اکسپرس (American Express). اگر در شنبه بعد از سپاسگزاری از کسب و کارهای کوچک حمایت کنید، از فروشندگان شرکت کننده تخفیف می‌گیرید.

Lyft– پاداش ارجاعات برای راننده ها- رانندگان می‌توانند برای ارجاع مسافران 10 دلار پاداش دریافت کنند.

TheSkimm– خوانندگان Skimm’bassadors و theSkimm به منظور برنده شدن امتیاز و پاداش های ارجاع، می‌توانند دوستان خود را به عضویت در خبرنامه یا دانلود اپ موبایلی ارجاع دهند.

برای کسب پاداش، وفاداری خود را تغییر دهید

تغییر وفاداری بانکی یا بازکردن یک حساب جدید و احراز صلاحیت می‌تواند پاداش نقدی بههمراه داشته باشد. ترفیعات حساب بانکی NerdWallet و مقایسه پاداش ها از سپتامبر 2016 را بررسی کنید.

پاداش وفادرای بازدید های متعدد

“هرچه بیشتر بازدید یا خرج کنید، بیشتر به دست می‌آورید” را اغلب در صنایع رستوران، سفر و سرگرمی شاهدیم. مانند:

مهمان محبوب Starwood

پاداش فوری خط هوایی Southwest

پاداش ها و امتیازات رستوران OpenTable

Lettuce Entertain You Frequent Diner Club

پاداش هزینه بیشتر/ رفتن به مرحله بعد

طرح پاداش زیبایی Sephora برای مشتریانی که به حد نصاب هزینه مشخصی می‌رسند امتیازاتی ارائه می‌کند که می‌تواند حتی تحویل رایگان یا انتقال مشتریان باشد.

ایمیل سطح VIB سفورا پاداش های سطح را تشریح می‌کند که شامل 10 درصد تخفیف در خرید بعدی، تحویل رایگان، حمل رایگان و تاکید بر استفاده از برنامه موبایلی به منظور اطلاع از پاداش های بیشتر است. وضعیت امتیاز وفاداری به منظور ارجاع آسان، در قسمت راست و بالای هدر قرار دارد.

طرح پاداش مشتری برندهای چندگانه

Starwood + Uber– آیا میدانستید که در صورت لینک شدن به حساب اوبر خود می‌توانید امتیاز Starwood بگیرید؟ این همکاری وفاداری برای مسافرانی که ممکن است به هتل و خدمات حمل و نقل نیاز داشته باشند بسیار خوب است.

میتوانید امتیاز مهمان محبوب استار وود خود را که شامل امتیازهای اوبر نیز میشود، در My Account (حساب من) وب سایت یا اَپ موبایلی استار وود چک کنید.

جوایز وفاداری Un-brand

امریکن اکسپرس حامی بسیاری از طرح های پاداشی است که به خردیداران فروشگاه شریک خود پاداش می‌دهد. از جمله این شرکا Exxon، Hulu، Rite-Aid، AT&T، Enterprise rental ca، Expedia و غیره هستند. به مظور کسب امتیاز نیازی به هزینه کردن برای برند Exxon نیست و می‌توانید با هزینه کردن در برندهای شریک آن به جمع اوری امتیاز بپردازید. اگر به منظور پوشش محافظت خودکار، عضوی از AAA بوده باشید، می‌دانید که با جوایز عضویت منحصر به برند همراه است.

برای خرید از مغازه های Costco (کاستکو)، عضویت در آن ضروری است.

جوایز Walgreens Balance به منظور بازخرید در خرید های بعدی، برای هر 1 دلار هزینه در اکثر خریدها، 10 سنت پاداش می‌دهد.

عضویت پرداخت ممتاز آمازون، پیمان وفاداری به یک فروشگاه بزرگ آنلاین است و شامل مزایایی مانند حمل رایگان و اجرای رسانه است.

دارندگان کارت اعتباری Banana Republic می‌توانند پس از رسیدن به سطح خرید مشخصی به وضعیت لوکس (Luxe) ارتقا یافته و پاداش هایی مانند حمل رایگان خریدهای آنلاین و انتخاب روز خرید مختص به فرد را دریافت کنند.

پاداش های خرید محلی

Zipcar به رانندگان کرایه ای و کوتاه مدت خود که نیازمند عضویت پولی به منظور استفاده از خدمات ان هستند، معامله هایی را پیشنهاد می‌دهد.

اکنون که درباره وضعیت کنونی طرح های وفادراری در صنایع و برنامه های مختلف موجود تاملی داشتیم، منتظر پست های بعدی ما درباره راهبردهای ارتباط با اعضای طرح وفاداری باشید.

آیا طرح وفاداری هست که آن را از قلم انداخته باشیم یا طرح خوبی برای به اشتراک گذاشتن سراغ دارید؟ در بخش نظرات بنویسید که از نظر شما چه کسی طرح وفاداری خوبی را به اجرا می‌گذارد!

پاسخ دهید

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل