سالی که گذشت چه داستانی داشتیم!

سالی که گذشت چه داستانی داشتیم!

طبق سنت دیرینه در شرکت زفره٫ ما هر سال قبل از عید یک جمع بندی داریم از کارهایی که کردیم و برنامه هایی که اتفاق افتاده و گاهی نیز نگاهی به سال آینده و بولت پوینت های سال جدید می اندازیم.

شــروع

داستان پوینتی شروعش از یک صحبت کوتاه برای جذب مشتری سازمانی و ارائه یک محصول ساده برای کسب و کارهای کوچک و متوسط آغاز گردید٫ با این حال پوینتی تبدیل شد به محصولی که با عشق در حال توسعه آن هستیم٫ محصولی که خودش یک تنه یک شرکت و مجموعه استارتاپی ست. حال اگر بخواهیم به گذشته نگاه بیاندازیم در دی ماه ۹۵ با تیم سه – چهار نفره حسین ملکی٫ یاشار اذب٫ کوروش شریفی و من سید رضا موحدی با یک برنامه ریزی فنی( روش کار٫ فلوچارت عملکرد و یکسری مطالب فنی باحال دیگر ) هسته مرکزی پوینتی در فریم ورک لاراول پیاده سازی شد و اپ اندروید و آیفون کاربری همراه با اپ های مدیریتی تولید شد. در الکامپ ۹۵ اپلیکیشن بصورت یک نسخه MVP به بازدید کنندگان معرفی گردید که استقبال از این محصول با ثبت نام جهت خرید آن توسط ۲۰۰ نفر صاحب کسب و کار باعث شد تیم موسس جهت تولید نسخه نهایی و ارائه آن به بازار مصمم تر شوند.

شروع و پایان فروش در سال ۹۵ ( و درسهای فی مابین ) 
از آنجایی که بازار به نظر مستعد بود٫ طی دو ماه( بهمن و اسفند ) بازاریابی پوینتی بصورت حضوری در یک جامعه ۳۰۰-۴۰۰ نفری انجام گردید و بازخورد آن ثبت نام ۸۲ مجموعه کسب و کار بود٫ به هر نحوی چون محصول بسیار نوین و استارتاپ بسیار نوپا بود مشکلات زیادی را بصورت بازخورد از مشتریان دریافت نمودیم که باعث شد بازاریابی محصول را طی ۹ ماه آینده متوقف نماییم و به تولید محصولی بهتری به پردازیم تا اینکه در دی ماه ۹۶ محصول نسخه ای بسیار کامل و استیبل شد که با شروع فروش آن تا به امروز نزدیک به ۳۵ تجارت با پرداخت هزینه سه ماهه و یا سالانه به آن اضافه گردیده اند.

پرواز به سنگاپور برای آرمان های بزرگتر
اگر در گوگل ترند کلمه loyalty program را جستجو کنید سنگاپور بیشترین آمار را در جستجو این کلمه داشته.


در اردیبهشت ۱۳۹۶ یک بوت استرپ جهت تست بازار جهانی برای پوینتی در TECH in ASIA سنگاپور برگزار شد. شرکت در این نمایشگاه و ملاقات با صدها نفر بازدید کننده٫ شرکت در جلسات مختلف و ملاقات با بیش از ۱۱ سرمایه گذار باعث شد ایده ساخت نسخه کاملتر به زبان انگلیسی ( و چند زبان دیگر ) مورد تایید تیم موسس قرار گیرد٫ نسخه ارائه شده در سنگاپور نسخه کاملتر به زبان انگلیسی بود که حتی توسط چند صاحب کسب و کار جهت نصب در فروشگاهشان مورد استقبال قرار گرفت٫ از آنجایی که بازار تهران ( ایران ) بسیار مستعدتر بود فعالیت پوینتی جدی تر در این بازار ادامه پیدا کرد.

در ادامه بولت پوینت های زیر را در سال ۹۶ تجربه کردیم:

مرداد – اولین مشتری با پرداخت هزینه به پوینتی پیوست.

شهریور – اولین جایزه توسط کسب و کار به مشتری وفادار ارائه شد و با این اتفاق چرخه دریافت امتیاز و جایزه طی یک محک جدی به تایید رسید.

مهر – اولین تمدید ماهانه اتفاق افتاد و تعداد مشتریان به ۸ مجموعه رسید.

آذر – خرید های سه ماهه بصورت تمدید صورت گرفت. محصول در دو جهت : پنل مدیریت و اپ کاربری پیشرفت اساسی نمود.

دی – فروش بصورت رسمی با ارائه دوره آزمایشی ۳۰ روزه آغاز گردید. اولین تمدید یکساله صورت گرفت.

بهمن – مذاکره با برند های معتبر و جذب ۳۵ مجموعه شامل استخر ٫ کافه و محیط های تفریحی صورت گرفت.

اسفند – اولین خرید یکسال بدون تست صورت گرفت که آینده سال ۹۷ را برای فروش بیشتر پوینتی بسیار روشن نمود.

پایان اسفند – پوینتی در دل خود یک محصول دیگر با اهداف مشترک اما خدمات متفاوت را ارائه نمود که بصورت رسمی در سال ۱۳۹۷در دسترس عموم قرار خواهد گرفت محصول فوق یک ابزار بازاریابی مناسب است و استفاده از آن با تخفیف ویژه در پوینتی ارائه می گردد.

یک گزارش ساده  از هزینه و بودجه کنونی

سرمایه گذاری و مبالغ هزینه شده در پوینتی تا بحال به حدود ۶۰.۰۰۰ دلار آمریکا ( ۵۶.۳۴۰ دلار شامل تولید٫ بازاریابی در نمایشگاه ها و … ) رسیده است که این مبلغ تا سقف ۱۰۰هزار دلار توسط شرکت سرمایه گذار یعنی زفره در استیج seed تامین گردیده است. 

 

پاسخ دهید

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل