مزایای راه اندازی ( نرم افزار ) باشگاه مشتریان ( Loyalty Program )

مزایای راه اندازی ( نرم افزار ) باشگاه مشتریان ( Loyalty Program )

راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان گاهی سخت به نظر می رسد٫ وجود طیف وسیعی از نرم افزار باشگاه مشتریان که امکان مقایسه آنها نیز فراهم نمی باشد٫ باعث سردرگمی صاحبان کسب و کار شده است. به هر حال با انتخاب صحیح نرم افزار باشگاه مشتریان می توان مسیری را برای فروش بیشتر و کاهش هزینه جذب مشتری انتخاب نمود که این خود بصورت صعودی نرخ پیشرفت کسب و کار را بالا خواهد برد.

به هر صورت خوب است از مزایای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان مطلع شویم که ما در ادامه به چند مورد مهم آن اشاره خواهیم کرد:

۱- افزایش فروش

این افزایش فروش نه به دلیل افزایش مشتری جدید بلکه به دلیل خرید بیشتر مشتریان ثابت یا بقولی وفادار که یک اصل مهم و ثابت شده در بازاریابی است :

مشتریان وفادار (قدیمی) شما بطور میانگین 70 درصد بیشتر از مشتریان جدید در کسب و کار شما پول خرج می کنند

بنابراین اگر بتوانید 100 مشتری قدیمی خود را تشویق به مراجعه مجدد نمائید دقیقا مانند این است که به حدود 167 مشتری جدید محصول یا خدمت خود را فروخته اید، هرچه درصد وفاداری مشتری افزایش یابد میزان فروش شما نیز بیشتر خواهد شد.

 

۲- کاهش هزینه جذب مشتری جدید و تبلیغات

بسیار ساده است٫ جذب مشتری جدید نیاز به زمان و هزینه دارد٫ پس هر مشتری جدید یک مبلغ ثابتی برای شما هزینه بازاریابی داشته که از درآمد شما کسر می گردد٫ با این حال با وفادار سازی مشتریان قدیمی و خرید مجدد آنها مطابق با آمار جهانی سال گذشته٫ بیش از ۱۱ بار مراجعه در طی یک دوره سه ماهه تا شش ماه توسط مشتری ثابت ( وفادار شده )‌ اتفاق میافتد٫ که این هزینه جذب را کاهش و سود را تا ۷۰ درصد افزایش می دهد. همچنین تمامی مشتریان جدید را می توان به  نرم افزار باشگاه مشتریان  پوینتی اضافه نمود که این خود شروعیست برای گسترش تعداد مشتریان وفادار.

 

۳- ایجاد انگیزه در خرید

با بهره گیری از پوینتی کارت ( یا همان کارتهای دیجیتالی وفاداری )‌ می توانید انگیزه ای زیاد برای بازگشت و خرید مشتری ایجاد کنید٫ این یعنی مشتری شما بدون نیاز به تماس و پیگیری و اس ام اس (‌پیامک) خود به خود مانند یک آهنربا توسط کارتهای پوینتی یا وفاداری جهت دریافت جایزه و کسب امتیاز در باشگاه شما جذب می گردد.

 

۴- سوپرایز کردن مشتری و ایجاد فروش بالا در بدترین شرایط اقتصادی

با استفاده از ابزار شگفت انگیز٫ می توانید یک پیشنهاد شگفت انگیز با زمان و قیمت خاص بسازید که مشتری شما را ترغیب به خرید در یک برهه زمان خاص نماید. مثلا رستوران شما ظهر ها در روزهای عادی هفته فروش پایینی دارد٫ یک پیشنهاد به این صورت می سازید ” شنبه تا چهارشنبه٫ منوی ظهر با 50٪ تخفیف فقط تا پایان ماه “ پس ساخت این پیشنهاد شگفت انگیز٫ برخی از مشتریان وفادار شما جهت خرید ساعات معرفی شده را پر می کنند. دیگر نیازی به اس ام اس زدن نیست٫ با استفاده از ابزار کمپین فروش٫ به همه مشتریان وفادار خود اطلاع دهید تا حتمی یک بار از این پیشنهادی که نمی شود رد کرد استفاده کنند.

اگر نمی دانید چه نرم افزاری بهترین انتخاب است٫ باید عرض کنم که پوینتی نرم افزار باشگاه مشتریان ست برای همه که بر محور سادگی در راه اندازی و همه گیر بودن بنا شده٫ که می تواند یکی از بهترین و نوین ترین گزینه های حال حاضر در ایران باشد.

 

پاسخ دهید

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل