پوینتی کارت

پوینتی کارت

داستان پوینتی کارت و فواید آن:

کافه – ساعت ۷ بعد از ظهر

آقای ناصری: لطفا صورت حساب بنده را بفرمایید چقدر شد؟

فروشنده: قابل شما را ندارد. ( صورت حساب را با احترام ارائه می دهد )‌

مشتری کارت بانکی را بر اساس صورت حساب در دستگاه پوز می کشد. 

سپس مشتری گوشی خودش رو به سمت داشبورد پوینتی گرفته و یک امتیاز دریافت می کند.

هفته بعد همان مکان و همان زمان

آقای ناصری همراه با دوستشان به کافه می آیند و سپس آقای ناصری از فروشنده می خواهد امتیاز ایشان را که به ۶ رسیده با زدن دکمه خرج کردن بر روی موبایل ایشان کسر و جایزه “قهوه + کیک برای دو نفر” را برای ایشان آماده نماید.

دوست آقای ناصری از دیدن این صحنه متعجب شده و سوال می کند: این چی بود؟

ناصری توضیح می دهد: من عضو باشگاه مشتریان این کافه هستم و اصطلاحا مشتری VIP اینجام و با هر بار خرید یک پوینت ( امتیاز ) دریافت کرده ام.

این بار امتیازاتم به ۶ رسیده بود که در داخل اپ باشگاه تصویر این کارت (‌ گوشی خود را نشان دوستش می دهد )  به شکل جایزه درمیاد و با نشان دادن این کارت ( وکسر آن توسط فروشنده با زدن روی صفحه گوشی موبایل ) جایزه دریافت می کنم.

دوست ناصری سوال می کند چطور عضو این باشگاه مشتریان بشوم؟ و آقای ناصری داستان ما روش های مختلف عضویت در باشگاه را برای ایشان شرح می دهد.

شما هم اگر مشتریانتان ثابت هستند و برایتان ارزش زیادی دارند٫ از همین روش در نرم افزار پوینتی برای وفادار کردن و وفادار نگاه داشتن آنها استفاده نمایید. این ابزار ساده مانند یک بازی ( تئوری بازی و گیمیفیکیشن ) مشتری را ترغیب می کند تا باز هم خرید کند و در بازی برنده جایزه شود.

حال ممکن است چند سوال معمول در ذهن شما ایجاد شود٫ در زیر تلاش کردیم آنها را پاسخ دهیم٫ اگر پاسخ خود را اینجا نیافتید با ما در تماس باشید و از ما سوال کنید:

۱- جایزه را خودم می توانم تعیین کنم و گاهی آن را تغییر دهم؟
بله٫ از طریق پنل مدیریت امکان تغییر تصویر و آیکون نیز وجود دارد.

۲- آیا من به عنوان یک کسب و کار ضرر نمی کنم؟
خیر٫ هر بار خرید می تواند حداقل ۱۰ هزار تومان باشد. یعنی هر ۶۰ هزار تومان شما یک جایزه ای که برای شما ۲ هزار تومان تمام شده (‌ و مشتری آن را ۱۰ هزارتومان می داند ) خرج داشته باشد. بطور مثال: یک اسپرسو شاید ۱۲ هزارتومان قیمت داشته باشد ولی برای شما قیمت تمام شده ۱۰۰۰ تومان داشته باشد ولی ارزش آن برای مشتری همچنان ۱۲ هزار تومان است و از لحاظ روحی بسیار ارزش زیادی را بر روی ایشان خواهید گذاشت.

۳- مشتری های من زیاد هستند و خیلی های آنها ثابت هستند٫ باز هم نیاز هست جایزه بدم؟
اصولا مجموعه های موفق ( مانند walmart,bestbuy,starbucks ) بیشتر بر روی باشگاه مشتریان سرمایه گذاری می کنند٫ علت آن هم این است که ثابت شده نگاه داری مشتری وفادار ۱۰ برابر سود بیشتری دارد تا جذب مشتری جدید و مشتری های شما باید حس کنند که با دیگران برای شما فرق دارند و اصلاحن VIP هستند. 

 

پاسخ دهید

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل