۱۲ ایده و نکته فوق العاده برای استراتژی باشگاه مشتریان شما (در فست فود٫ رستوران و کافه)

۱۲ ایده و نکته فوق العاده برای استراتژی باشگاه مشتریان شما (در فست فود٫ رستوران و کافه)

1. تبلیغ مشتریانی که پاداش‌ها و جایزه‌های خود را بازخرید می‌کنند

به طرز تعجب‌آوری، بسیاری از صاحبان کسب و کار کافه یا فست فود سعی در انجام این کار ندارند. درواقع، همه‌چیز در مورد نمایش دادن وفادارترین مشتریان آنلاین شما است – در اینستاگرام، توییتر و یا هر کانال رسانه‌های اجتماعی دیگر.

این نه‌تنها یک‌راه بسیار عالی و کاملاً منحصربه‌فرد برای تبلیغ برنامه‌های وفاداری فست فود یا رستوران شماست، بلکه همچنین به اعضای برنامه (و همچنین غیر اعضا) نشان می‌دهد که چقدر به مشتریان خود اهمیت می‌دهید.

به‌علاوه، انجام کاری مشابه این نیز حتی سخت نیست. فقط به کارکنان خود بگویید که ببینند کدام‌یک از اعضای وفادار، پاداش‌های وفاداری خود را بازخرید می‌کند و از آن‌ها بخواهند اگر می‌توانند، یک عکس فوری از پاداشها برای استراتژی بازاریابی رستورانتان بگیرند.

تنها کار باقیمانده، پست کردن آنلاین تصویر و افزودن یک یادداشت جذاب است تا مشتریان دیگری به برنامه شما ملحق شوند. یادداشتی مثل “شما هم می‌توانید پاداش‌های شگفت‌انگیز را با پیوستن به برنامه وفاداری در اینجا بازخرید ( دریافت ) کنید” می‌تواند خوب باشد.

درمجموع، انجام این کار سه مزیت عمده دارد:

می‌تواند مشتری‌های جدید را به برنامه وفاداری شما جذب کند.

می‌تواند مشارکت رسانه‌های اجتماعی رستوران و کافه شما را افزایش دهد.

همچنین می‌تواند تصویر برند شما را بهتر نماید.

2. اطلاعات مربوط به برنامه‌های وفاداری خودتان را در وب‌سایتتان پست کنید

شاید به نظر خیلی واضح باشد، اما شگفت‌زده خواهید شد که بسیاری از صاحبان کسب و کار کافه یا فست فود این فرصت را نادیده می‌گیرند. و این کاملاً ناراحت کننده است، به همین دلیل مشتریان معمولاً به وب‌سایت رستوران دسترسی پیدا می‌کنند تا منو یا برنامه را بررسی نمایند.

در حالت ایده ال، باید یک بنر برای برنامه وفاداری خود ایجاد کنید و هر زمان که افراد غیر عضو از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند، آن را به جلوی چشمشان بیاورید. البته بنر باید آن‌ها را به یک صفحه جداگانه منتقل کند که همه‌چیز مفصل توضیح داده شده است.

بله، همچنین می‌توانید یک صفحه برای برنامه ایجاد کنید و لینک آن را در وب‌سایت خود قرار دهید؛ اما بیشتر افراد احتمالاً با بنر صفحه هدف ارتباط برقرار می‌کنند.

3. کارکنان خود را برای ارتقاء برنامه‌های وفاداری آموزش دهید (پاداش برای آن در نظر بگیرید)

کارمندان شما کسانی هستند که روزانه با مشتریانتان ارتباط برقرار می‌کنند و این کار را به‌طور مستقیم و رودرو انجام می‌دهند. بنابراین، باید مطمئن شوید که آن‌ها نحوه‌ی تبلیغ برنامه‌ها و پاداش‌های وفاداری‌تان را حین پروسه‌ی سفارش دادن وارسی می کنند.

بنابراین مطمئن شوید که کارمندان خود را در مورد برنامه های وفاداری به طور صحیح آموزش داده اید تا بتوانند به سادگی به هر سوالی که ممکن است مشتریان شما داشته باشند، پاسخ دهند.

البته باید واقع بین باشیم. پاداش های مالی در این وضعیت بسیار موفقیت آمیز خواهد بود، مخصوصا به این دلیل که به کارکنان شما انگیزه میبخشد تا این برنامه ها را تا انجا که میتوانند، تبلیغ کنند.

پیشنهاد میکنیم که به یک کارت هدیه با قیمت مناسب (حدود 50 هزارتومان) دسترسی داشته باشند تا به کارکنان سخت کوش خود بدهند – یعنی کسانی که به سهمیه ثبت نام ماهانه میرسند.

در واقع، این همه ی کاری نیست که میتوانید انجام دهید. همچنین می توانید از کارکنان خود بخواهید تی شرت هایی بپوشند که برنامه های وفادارای شما را با لوگوی شما تبلیغ میکند.

4. استفاده از نمایش ها + علائم برای تبلیغ برنامه

لازم نیست که کارکنانتان در تمام طول روز برنامه های وفاداری شما را تبلیغ کنند. شما همچنین می توانید از یک صفحه نمایش برای تبلیغ برنامه استفاده کنید و یا حتی آن را در کنار دستگاه POS  بگذارید تا تاثیر حداکثری داشته باشد. می توانید از بنر های تبلیغاتی پایه دار ( مشابه آن در پوینتی ارائه می گردد ) استفاده نمایید.

به طور طبیعی، باید مطمئن شویم که مشتریان می توانند قبل از پرداخت سفارش خود به آن نگاهی بیندازند؛ بطوریکه اگر علاقه مند باشند، بتوانند از صندوقدار درباره برنامه سوال کنند.

اگر می خواهید این کار را انجام دهید، فقط چند چیز را به یاد داشته باشید:

همیشه مزایای اصلی را برجسته کنید.

به سرعت خلاصه کنید که چگونه مشتریان می توانند به برنامه بپیوندند.

به طور واضح، ساختار پاداش را نمایش دهید.

هرچند که این همه چیز نیست – در اینجا یک ایده دیگر داریم: صفحات نمایش را در اطراف مغازه یا رستوران قرار دهید (ترجیحا در کنار اقلام پر فروش) تا آن خدمات یا محصولاتی که مشتریانتان میتوانند در صورت پیوستن به برنامه وفاداری به طور رایگان دریافت کنند، مشخص و برجسته باشد.

همچنین شما می توانید همین کار را با خودتان انجام دهید. علاوه بر این، حتی مجبور نیستید از صفحه نمایش دیجیتال استفاده کنید – داشتن علائم ساده ای که به مشتریان درباره ی برنامه توضیح میدهد، کاملا کافی است.

حتی با استفاده از کوستر های که اطلاعات برنامه تان روی آن هست میتوانید اینکار را انجام دهید.

5. به اعضای بالقوه، یک انگیزه بدهید

مشتریان به احتمال زیاد برای یک برنامه وفاداری ثبت نام میکنند، اگر که فورا یک مزیت دریافت کنند.

بنابراین، یکی از راه های افزایش بازاریابی رستوران و میزان موفقیت باشگاه وفاداری شما این است که به مشتریان اجازه دهید بدانند که در زمان ثبت نام برای برنامه وفاداری شما، چه چیزی دریافت میکنند (مانند یک کوپن تخفیف).

6. برنامه را در صفحات رسانه های اجتماعی رستوران خود تبلیغ کنید

این یک تاکتیک ضروری در مورد بازاریابی کسب و کار است. فقط باید اطمینان حاصل کنید که این کار را به شیوه ای مناسب انجام دهید.

خب یک راه برای انجام این کار، تشویق نمودن اعضای فعلی است تا این واقعیت را که آنها بخشی از برنامه وفاداری رستوران شما هستند، به اشتراک بگذارند. به طور طبیعی، شما باید یک انگیزه برای این کار (شانس برنده شدن امتیازات وفاداری اضافی یا پاداش های امتیازی) ایجاد کنید تا مشارکت مشتری را حتی بیشتر افزایش دهید.

راه دیگری برای تبلیغ برنامه خود در رسانه های اجتماعی این است که در مورد پاداش های مجانی و منحصربفرد در وبسایت مطالبی پست کنید تا مشتریانی که عضو برنامه می شوند از ان لذت ببرند. فراموش نکنید که لینک صفحه هدف برنامه وفادارای را در پست خود بیاورید.

 

7. همکاری کردن با یک کسب و کار/غیرانتفاعی محلی

یک راه برای اطمینان از موفق بودن ایده های رستوران و باشگاه وفاداری شما این است که با یک کسب و کار محلی (که البته رقیب شما نیست) همکاری داشته باشید و یک کمپین بازاریابی دوگانه را اجرا کنید – یکی که برای هر دویتان مفید باشد.

به این ترتیب، هر دو می توانید برنامه های وفاداری خود را تبلیغ کرده و مشتریان خود را برای هر دو آنها ثبت نام کنید.

در اینجا یک ایده وجود دارد – شما و شریک تجاریتان می توانید یک کوپن مجانی/ تخفیف را برای هر یک از مکان های کسب و کار خود به مشتریان بدهید، اگر آنها برای یکی از برنامه ها ثبت نام کنند. به این ترتیب، شما به طور بالقوه می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

در واقع، لازم نیست که با یک کسب و کار، همکاری کنید. همچنین می توانید همین کار را با یک موسسه غیر انتفاعی انجام دهید – مثلا یک پناهگاه حیوانات. در حالیکه آنها شراکت شما را تبلیغ میکنند، به نوبه ی خود میتوانند شانس غذا بردن برای حیوانات در پناهگاه را بعنوان یک پاداش، به اعضای وفادار خود بدهید.

به راحتی می توان گفت که امکانات زیادی برای ارتقای نتایج بازاریابی رستوران شما وجود دارد.

* این امکان با استفاده از پیشنهاد شگفت انگیز اپ پوینتی میسر می باشد.

8. شرکت کردن در رویدادهای محلی

به منظور نمایش مغازه یا رستوران شما و برنامه ی وفاداری آن، چه راهی بهتر از حضور داشتن در یک فستیوال یا رویداد محلی است؟ فقط نیاز به دکه و تعدادی کارمند دارید تا کسب و کار خود را نمایش دهید و همچنین تعدادی صفحه نمایش و علامت که برنامه های وفاداری شما را برجسته سازد.

حتی می توانید کالاهای تجاری (مانند تی شرت) را بفروشید که برنامه وفاداری شما را در این رویداد تبلیغ می کند. به این ترتیب، برنامه به خوبی دیده میشود؛ زیرا مردم بسیاری، مشتریان شاد شما را خواهند دید و به این ترتیب تبلیغی برای کسب و کارتان میشود.

علاوه بر این، همچنین می توانید برای مشتریانی که حین فستیوال برای برنامه تان ثبت نام می کنند، پاداش های مناسبتی و منحصربفردی تعیین کنید.

برنامه ی وفاداری

9. آگهی هایی اجرا کنید که برنامه وفاداری شما را تبلیغ میکند

احتمالا شما قبلا تبلیغات Google را برای تبلیغات کسب و کار کافه یا فست فود و رستوران خود داشته اید، پس چرا برای برنامه وفاداری خود هم همین کار را انجام ندهید؟

در واقع، حتی می توانید استفاده از تبلیغات روزنامه ( چاپی و دیجیتالی) را امتحان کنید. بر خلاف باور عمومی، دسترسی به روزنامه ها هنوز هم بسیار زیاد است؛ زیرا حدود 58 درصد از بزرگسالان 18 تا 34 ساله روزنامه میخوانند، در حالی که حدود 89 میلیون نفر از آنها در دستگاه های همراه خود به محتوای روزنامه دسترسی دارند.

درضمن یک ایده دیگر داریم – آگهی های برنامه وفاداری خود را برای گیرنده پست کنید. به طور طبیعی، کل متن باید بسیار کوتاه و دقیق باشد. یکی از چیزهایی که می توانید انجام دهید این است که مشتریانتان بدانند در صورت عضو شدن در برنامه رستوران شما، در هر خرید چه میزان پول ذخیره میکنند.

حتی می توانید سعی کنید چنین تبلیغاتی را در انجمن های معامله و یا در وب سایت های مانند دیوار و شیپور پست کنید. .

10. برنامه وفاداری را در منو ذکر کنید

در حال حاضر، نمی گوییم شما باید آن را به طور مستقیم در صفحه اول منو تبلیغ کنید. با این حال، آنچه می توانید انجام دهید این است که توجه داشته باشید که چه تعداد مشتری وفادار می توانند در صورت خرید یک مورد خاص در منو، برنده شوند.

متناوباً مواردی در منو را علامت بزنید که می تواند به عنوان پاداش رایگان توسط مشتریانی که در برنامه وفاداری شما هستند، استفاده شود.

پاداش رستوران

مطمئن شوید که همان موارد را در منوی آنلاین خود نیز ذکر کنید و به یاد داشته باشید که لینک صفحه ی هدف برنامه وفاداری خود را در برای درخواست تماس بگذارید.

در کل، این استراتژی بازاریابی رستوران بسیار موثر، ظریف و متقاعد کننده است.

11. آگهی ها روی کاغذهای کوچک و خبرنامه ها را فراموش نکنید

به احتمال زیاد در حال حاضر یک خبرنامه در محل دارید تا به مشتریان خود درباره ی تبلیغات متنوع رستوران اطلاعاتی بدهید. خوب، چرا به آنها درباره برنامه وفاداری خود، پاداش ها و چگونگی پیوستن به آن چیزی نگویید؟

همچنین، بله، حتی آگهی های روی کاغذهای کوچک نیز می توانند این کار را انجام دهند. تا به امروز، همچنان یک تاکتیک بازاریابی رستوران هستند.

فقط به یاد داشته باشید که:

عنوان (ها) را جذاب کنید.

اطمینان حاصل کنید رنگ های کاغذها با نام تجاری شما مطابقت دارند.

از لوگوی خود استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که کاغذها در مجاورت کسب و کار کافه یا فست فود شما هستند (اما آنها را تنها به آن ناحیه محدود نکنید).

12. برنامه های وفاداری خود را در App تبلیغ کنید

آب شما واقعا می توانید این کار را انجام دهید؟ 

 بله – فقط نیاز به یک برنامه وفاداری بسیار سطح بالا دارید که به مشتریان شما اجازه دهد تا به تمام تبلیغات رستورانتان دسترسی داشته باشند. به یاد داشته باشید که 57٪ از اعضای برنامه وفاداری در واقع به دنبال استفاده از یک دستگاه تلفن همراه برای برقراری ارتباط با ویژگی های برنامه هستند.

علاوه بر این، 59 درصد از مصرف کنندگان می گویند احتمال دارد که به یک برنامه وفاداری بپیوندند، اگر یک اپلیکیشن مرتبط با آن برنامه وجود داشته باشد.

اپلیکیشن وفاداری پوینتی

نهایتاً در اینجا یک چیز دیگر باید در نظر بگیریم – از نوامبر 2016، رسما کاربران موبایل بیشتری از کاربران دسکتاپ در سراسر جهان وجود دارد. به این ترتیب، مسیر بازار کاملا مشخص است. به یاد داشته باشید که به طور موثر، گسترهی وسیعی از مخاطبان مصرف کننده دارید تا خدمات و تبلیغات وفاداری خود را بازاریابی کنید.

به علاوه، تصور کنید مشتریانتان چقدر خوشحال خواهند شد وقتی متوجه شوند که می توانند:

امتیازات وفاداری و جایزه های دریافت شده خود را در موبایل های خود ببینند.

جایزه های آینده و روند کار را مشاهده کنند.

از طریق برنامه وفاداری با شما در تماس باشند.

از پیشنهاد های ويژه استفاده نمایند.

و این حتی همه مزایا نیست – یک اپلیکشن وفاداری تلفن همراه نیز می تواند به شما در بهبود بازاریابی رستوران کمک کند. اساسا، می توانید به داده های ارزشمندی دسترسی داشته باشید که به شما در درک عادت های خرید مشتریان کمک می کند. به نوبه خود، به شما کمک خواهد کرد که خدماتتان را با توجه به نیازهایشان تطبیق داده و در نتیجه وفاداری مشتری و سود خود را افزایش دهید.

“اما چگونه می توانم این را انجام دهم؟”

البته با ساخت یک پلتفرم اپلیکیشن قابل اعتماد و همه کاره! از اینکه آن را خودتان انجام دهید یا فریلنسر یا واسطه ای را برای اداره ی آن استخدام کنید، این راه مقرون به صرفه تر است.

علاوه بر این، حتی نباید به دنبال یافتن پلت فرم مناسب باشید – پوینتی قبلا آن را برای شما عرضه کرده است.

پوینتی به طور کامل صفحه اختصاصی برای شما ایجاد می کند، یعنی آماده است تا با اطلاعات و طرح بندی خودتان، برندسازی شود؛ بنابراین لازم نیست که در مورد طراحی اپلیکیشن نگران باشید.

با هوش مصنوعی، پلت فرم ما به شما این امکان را می دهد که به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید:

  • پیام های متنی (SMS)
  • اعلان ها
  • پیام های درون اپلیکیشن
  • کمپین های تبلیغاتی
  • کارت های پوینت و جایزه
  • نظر و پیشنهاد های مشتری

بنابراین، تبلیغ پیشنهادات منحصر به فرد و پاداش وفاداری بسیار ساده خواهد بود. همچنین می توانید به اطلاعات مهمی در مورد مشتریان خود دسترسی پیدا کنید؛ از قبیل اینکه کجا و چه زمانی می خواهند که خرید کنید، اقلام پرفروش چیست و چه مشتریانی را به طور موفقیت آمیز به حامیان برند خود تبدیل کنید.

در نهایت، باید اشاره کرد که کاربران نمیتوانند امتیازات وفاداری را به صورت دستی اضافه کنند. این بدان معنی است که هیچ تقلبی نمی تواند انجام شود. و همچنین خدمات 24 ساعته ی هرروزه داریم؛ بنابراین همیشه در دسترس شما خواهیم بود.

در کل، نتیجه نهایی، یک اپلیکیشن وفاداری تلفن همراه با کیفیت بالا خواهد بود که شما به راحتی می توانید از آن برای ارتقای استراتژی های وفاداری خود و بهبود نتایج بازاریابی رستوران استفاده کنید.

ایده های بازاریابی رستوران

نکات اصلی برای کمپین بازاریابی رستوران شما

در صورتی که شما عجله دارید و نیاز به یک حرکت سریع دارید، در اینجا راه های اصلی برای افزایش میزان موفقیت شما در بازاریابی رستوران و ارتقاء برنامه های وفاداری خودتان وجود دارد:

اعضایی از برنامه را تبلیغ کنید که پاداش ها را دریافت کرده اند.

یک بنر در مورد برنامه ایجاد کنید که لینک صفحه هدف در آن نوشته شده و زمانی که افراد (ترجیحا غیر عضو) از وبسایت شما بازدید می کنند، آن را فعال کنید.

کارکنان خود را آموزش دهید تا برنامه شما را برای مشتریان تبلیغ کنند (و همچنین به هر سوالی که دارند، پاسخ دهند). همچنین از آنها بخواهید تا تی شرت های تبلیغاتی را نیز بپوشند. فقط به خاطر داشته باشید که به آنها انگیزه مالی برای تحریک رفتار رقابتی خود ارائه دهید.

از صفحه نمایش و علائم استفاده کنید تا مشتریانتان در مورد برنامه وفاداری آگاه شوند. اطمینان حاصل کنید که آنها را در اطراف فروشگاه قرار دهید (مخصوصا در نزدیکی سیستم POS).

برای جلب مشتریان به منظور پیوستن به برنامه وفاداریتان، انگیزه ایجاد کنید (مانند تخفیف یا دسترسی به تبلیغات ویژه رستوران).

درباره برنامه وفاداری خود در صفحات رسانه های اجتماعی رستوران صحبت کنید. علاوه بر این، مشتریانتان نیز این کار را انجام دهند تا پاداش و امتیاز بیشتری کسب کنند.

با یک کسب و کار محلی یا غیر انتفاعی برای ایجاد یک کمپین بازاریابی دوگانه همکاری کنید تا مردم بری هر دو برنامهی وفاداری ثبت نام کنند.

در فستیوال ها/رویدادهای محلی شرکت کنید و به تن کارکنانتان تیشرت تبلیغاتی بپوشانید، صفحات نمایش را در کنار سیستم POS قرار دهید و سعی کنید تا کالاهای تبلیغاتیِ خود را بفروشید.

آگهی هایی را اجرا کنید که پاداش و برنامه ی وفاداری شما را تبلیغ میکند. می توانید آن را در انجمن های معامله، وب سایت های مختلف (دیوار، شیپور) و حتی از طریق گوگل و روزنامه ( در قالب های چاپی و دیجیتال) انجام دهید.

این برنامه را در منو خود (و همچنین در منوی وب سایت خود) ذکر کنید. به عنوان مثال، فقط به مشتریان بگویید که چه میزان امتیاز وفاداری می توانند با خرید یک مورد خاص کسب کنند.

از خبرنامه خود استفاده کنید تا مخاطبانتان را در مورد پیشنهادات خود مطلع سازید. همچنین کاغذهای تبلیغاتی کوچک را فراموش نکنید – آنها تا امروز یک تاکتیک بازاریابی رستوران به شمار می روند.

برنامه را در App Store تبلیغ کنید. به محدوده ی گسترده تری از مخاطبان برسید و تجربه مشتری خود را با یک اپلیکیشن وفاداری سطح بالا، بهبود دهید. مانند پوینتی که ابزاری تمام عیار برای راه اندازی باشگاه مشتریانست.

پاسخ دهید

  1. اختراع

    خیلی مطلب عالی تو سایتتون بود ،، خیلی اتفاقی پیداش از گوگل کردم

    با اجازتون من این صفحه برای دوتا از دوستام تلگرام کردم ،، ممنون

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل