وفاداری مشتریان چیست؟ برنامه ی وفاداری مشتریان چه مزیت هایی دارد؟

وفاداری مشتریان چیست؟ برنامه ی وفاداری مشتریان چه مزیت هایی دارد؟

آیا می دانستید هزینه ی بدست آوردن یک مشتری جدید برای یک کسب و کار ۵ تا ۲۵ برابر بیشتر از فروش مجدد به یک مشتری ثابت می باشد؟
نه تنها این، بلکه مشتریان قبلی یک کسب و کار ۶۷ درصد بیشتر از مشتریان جدید در خرید خود پرداخت می کنند. به طور خلاصه، وفاداری مشتری واقعا جواب می دهد – و برنامه وفاداری مشتری در پایان هزینه های خود را باز می گرداند.


با توجه به آمار مانند این، کسب و کارها باید نیاز درباره ی اینکه چگونه می خواهند مشتریان را ترغیب به بازگشت کنند‌ُ تفکر کنند۸۲ درصد از بزرگسالان آمریکا می گویند که به برند ها وفادارند و اگر کسب و کار شما نیز مانند نصفی از برند های بررسی شده در این پژوهش می باشد کسب و کار شما یک برنامه وفاداری به خودی خود دارد.


در این پست ما به همه چیزهایی که باید درباره ی وفاداری مشتری بدانید می پردازیم : اینکه چه چیزی است و چرا مهم است، و همه چیز در مورد برنامه وفاداری مشتری و ارزش و فوایدی که آنها می توانند برای مشتریان و کسب و کار شما داشته باشند.

وفاداری مشتری چیست؟

وفاداری مشتری تمایل مشتری برای خرید دوباره و یا ارتباط مجدد با یک برند و کسب کار است، و این نتیجه یک تجربه مثبت مشتری، رضایت مشتری، و ارزش محصولات یا خدماتی است که مشتری از معامله با شما دریافت می کند.
ممکن است بسیار بدیهی به نظر برسد البته، برند ها می خواهند خدمات مشتریان عالی ارائه دهند تا مشترکان به اشتراک یا خرید خود ادامه دهند. اما موفقیت برند ها بسیار به وفاداری مشتری هایشان وابسته است – چرا که مشتریان وفادار می توانند سریعتر از فروش و بازاریابی کسب و کار را رشد دهند.

چرا وفاداری اهمیت دارد؟

وفاداری مشتری چیزی است که همه شرکت ها باید به مسلما به دنبال ایجاد آن باشند: نقطه شروع یک شرکت و کسب و کار سود آور جذب و راضی نگاه داشتن مشتریانی است که از محصولات شما خرید می کنند تا درآمدتان افزایش یابد.

مشتری مداری


اما داده های زیادی برای نشان دادن اهمیت آماده سازی و ایجاد وفاداری مشتری وجود دارد :
• مشتریان وفادار معمولا به برند هایی که بیشتر علاقه دارند پول پرداخت می کنند.
• مشتریان وفادار بیشتر از دیگر مشتریان هزینه می کنند
• مشتریان وفادار به خانواده و دوستان خود راجع به تجارب مثبت خود حرف میزنند . تبلیغات دهان به دهان و تعریف از برند شما توسط مشتریان برای جذب مشتری بیشتر بسیار موثرتر از محتوا های برندتان و تبلیغات می باشد. و به نوبه خود، مشتریانی که از تعریف دیگران به سمت شما می آیند تبدیل به مشتریان وفاداری می شوند که احتمالا بیشتر از متوسط دیگران به شما پول پرداخت می کنند.
• در امریکا، 40 درصد از درآمد فروشگاه های اینترنتی و آنلاین از مشتریان بازگشتی و تکراری می آید که فقط 8 درصد از بازدیدکنندگان سایت را تشکیل می دهند.
و در جهانی که مشتری صدها گزینه مختلف برای تهیه ی تقریبا هر محصول یا خدماتی در اختیار دارد ، این واقعیت که تعداد زیادی از آنها به مارک های مشابه بازمی گردند دارای نکته ی بسیار مهمی است. این نشان می دهد که برای مشتری اعتماد و دوست داشتن یک برند بسیار مهم است و ارزش آن ها برای او از مزیت بالقوه قیمت پایین تر و یا یک محصول دیگر برند ها بیشتر است.
از آنجا که ما می دانیم هزینه ی بدست آوردن یک مشتری جدید از نگه داشتن یک مشتری تکراری بیشتر است ، چشم انداز همراه کردن و فعال کردن مشتریان وفادار خود برای جذب مشتریان جدیدتر – فقط با توصیه کردن برند شما به دیگران – باید بازاریابان، فروشندگان و مدیران را هیجان زده کند.
اما شما چطور این کار را انجام میدهید؟ چگونه مشتریان خوشحال و راضی خود را به تبلیغ کنندگان برند خود تبدیل میکنید؟ شما چگونه از نظرات مثبت Yelp ، توییت های درخشان و منشن های اینستاگرام استفاده می کنید تا رشد برند شما را تحریک شود؟
در اینجاست که برنامه های وفاداری مشتری به کار شما خواهد آمد.
برنامه وفاداری مشتری چیست؟
یک برنامه وفاداری مشتری برنامه ای برای پاداش دادن به مشتریان است که توسط یک کسب و کار به مشتریانی که مکررا خرید انجام می دهند ارائه می. یک برنامه وفاداری می تواند کالا، پاداش ها، کوپن ها یا حتی محصولات را قبل از پرداخت ارائه دهد .
مطابق با “گزارش وفاداری 2017 ” ،یک مصرف کننده عادی به طور متوسط در 14 برنامه وفاداری شرکت دارد است، اما توانایی درگیر شدن با تنها هفت تا از آنها را دارد. شرکت ها پول و وقت و تلاش خود را از دست می دهند، و مشتریان از کسب و کارهایی که به آنها وفادار هستند، ارزش بیشتری دریافت نمی کنند.
پس چگونه کسب و کار خود را از آن بخش بدون بازده دور نگه دارید؟ چگونه می توانید ارزش های بیشتر مناسبی را به برنامه های خود اضافه کنید تا مشتریان شما به کسب و کارتان برای خرید بازگردند؟
وقت آن رسیده است تا نگاه خود را از سیستم پاداش های پیچیده و غیر مفید برداریم و به مشتریانی که از برنامه های وفاداری ما استفاده می کنند ارزش واقعی ارائه دهیم. در اینجا چند ایده برای ساختن برنامه ی وفاداری مشتری وجود دارد که ممکن است برای کسب و کار شما مفید باشد.

شمارا به خواندن مطلبی در مورد وفاداری مشتری در کافی شاپ دعوت می نماییم:
افزایش رضایت مشتریان در کافی شاپ


پاسخ دهید

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل