cafe-customers

مدیریت ارتباط با مشتری: در کافی شاپ ها چطور رضایت مشتریان را ایجاد کنیم؟

به طور واضح اوی و شارون این زوج قدیمی رو به یاد دارم که پیشرفت کردند. آنها صاحب یک کافی شاپ کوچک در شهرما بودند، هرکسی آنها را دوست می داشت.

در طول تابستان، من و پدرم به ساحل رفتیم تا از شنا کردن در هوای گرم لذت ببریم. وقتی خورشید به اوج آسمان میرسد ما وسایلمان را جمع کردیم و به آرامی به سمت خانه حرکت می کردیم. در راه ما همیشه از کنار آن کافه می گذشتیم، جای کوچکی بود و نهایتا 12 صندلی داشت.

ما همیشه آنجا می ایستادیم و پدرم یک لیوان قهوه و من هم یک آب میوه طبیعی سفارش میدادم، چیزی که به خوبی بیاد دارم این است که وقتی متوجه ما می شدند، هردوی آنها ، اوی و شارون برای سلام کردن به سمت پدرم می آمدند. آنها از من نیز درباره ی کارهایم و پدر مادرم سوال میکردند و درباره ی گفتگوهای گذشته ی مان حرف میزدند. هرموقع که مادرم همراه ما بود بدون سوال کردن برایش لاته و شکلات کروسان می آوردند. من همیشه این کافه را دوست داشتم.

این رفتار آنها مختص ما نبود و شامل همه ی مشتری های آنها میشد. اوی و شارون به تمامی مشتریان به این شیوه احترام میگذاشتند که نتیجه آن بازدید روزانه ی مشتریان از آنجا بود.

آخرین باری که آنجا بودم ، کارشان را گسترش داده بودند و بیشتر از نصف خیابان را گرفته بودند، میز های بیشتر و فضای بیشتر و منوی آنها نیز خیلی متنوع و بزرگتر شده بود. و من به عنوان یکی از مشتریان آنها از این اتفاق خیلی خوشحال شده بودم.

میشه گفت که منو کافی شاپ اونها تفاوت بسیاری زیادی با کافی شاپهای اطرفاشان نداشت، یا اینکه موقعیت مکانی بسیار خاص و فوق العاده داشته باشند، یا اینکه میز و صندلی های آنها خیلی عالی و راحت باشد، به هیج وجه، اما تنها چیز وصف نشدیشان رابطه ی بسیار خوب آنها با مشتریانشان بود که همچنان پا برجا بود. آنها شبیه اعضای خانواده مشتریانشان بودند و این موضوع بود که آنها را برنده ی بازار کرده بود و درآمد بیشتری کسب میکردند. اخیرا نیز اقدام به سرمایه گذاری بروی احداث یک ساختمان اداری در اطراف خود کرده اند که در اجاره ی بانک بود.

ارتباط با مشتریان در کافی شاپ را چطور ایجاد کنیم؟

شاید تا الان این سوال را از خود پرسیدید که این مسائل به شما چه ارتباطی دارد، خب ما اینجا میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

بهترین رویکرد برجسته در کسب و کار شما صداقت می باشد، به راحتی و سادگی این موضوع چگونگی ایجاد وفاداری در مشتری می باشد. مطمئنا شما مشوق هایی مثل تخفیف و کوپن را میتوانید ارائه دهید، اما اگر کسب و کار خودتون رو حول این مسائل سوق دهید قطعا مشتریان شما به تخفیفات شما وفادار می شوند.
برای بدست آوردن مشتری وفادار ، که سالیان متوالی باقی بماند، شما باید شبیه اوی و شارون باشید. باید به مشتریان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید و آنها را بشناسید.
البته قطعا هیچ فردی نمیتواند اسم تمامی مشتریان و یا مکالماتش با مشتریان را به یاد داشته باشد و هیچ کس نمیتواند هروز با لبخندی زیبا به تمامی مشتریان یک به یک خوش آمدگویی کند و این موضوع زمانی که شما مشتریان زیادی دارید کمی سخت می شود. در واقع این نیز به این معنی نیست که شما نمیتوانید رفتاری که اوی و شارون داشتند را با مشتریان زیادی داشته باشید، بلکه شما میتوانید با سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان رفتار مشابهی را با تعداد زیادی از مشتریان داشته باشید.

نرم افزار باشگاه مشتریان چگونه رضایت مشتریان را ایجاد میکند؟

اینجاست که پای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پوینتی  به بازی وارد می شود.
یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به شما این اجازه را میدهد که با تمامی مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و خاطره ای خوب در ذهنشان همانند اوی و شارون ایجاد کنید. در اصل این ابزار به شما در تبدیل شدن به بهترین فروشنده کمک میکند.
عموسیارام دقیقا بر مبنای همان چیزی طراحی شده که در ذهن شما هست، و برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به کار گرفته میشود که میخواهند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. شما از داشبورد مدیریتی ما میتوانید مشتریان بالقوه ی خودتان را دنبال و مدیریت کنید. بنابراین شما هرگز مشتریان خود را از دست نمیدهید.  شما میتوانید ارتباطات خود را با مشتریان از طریق کانالهای مختلفی از قبیل پیامک، ایمیل و تماس داشته باشید.

این ارتباطات چگونه کار میکند؟

pointiapp

قدم اول: ساخت باشگاه مشتریان

برای ثبت نام نرم افزار مدیریت باشگاه مشتریان تنها 5 دقیقه وقت لازم دارید تا باشگاه مشتریان خودتان را به صورت مجزا برای کسب و کار خود بسازید تا در مسیر موفقیت و فروش بیشتر قرار بگیرید.

قدم دوم: ثبت مشتریان

پس از ایجاد باشگاه و تکمیل اطلاعات مخصوص خودتان با دریافت کد مخصوص کسب و کار خود و تحویل گرفتن داشبورد کد میتوانید در کنار صندوق خود از آن استفاده کنید و پس از هرخرید به مشتریان خود پیشنهاد دهید که برای عضویت در باشگاه مشریان شما کد شما را اسکن نمایند.

قدم سوم: مدیریت مشتری

پس از هربار ثبت اطلاعات مشتریان و اضافه شدن اطلاعات خرید آنها و دانستن جزییات رفتار مشتریان در کسب و کار شما کار ما آغاز می شود که سیستم تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی را روی دیتای ثبت شده شما انجام دهیم ، برای باز کردن موضوع میتوانید به قسمت نحوه ی کارکرد مراجعه نمایید. ( باید این قسمت هم کامل شود نحوه ی جذب مشتری و تبدیل مشتری بالقوئه به بالفعل)

قدم چهارم: افزایش فروش

پس از گذشت حدود 60 روز شما میتوانید نتیجه ی ارتباطات خود با مشتریان را به صورت واضح ببینید و بازخورد خورد را از فعالیت های انجام شده ببینید و افرادی را که مشتری بالقوه ی شما بودند به مشتری واقعی تبدیل نمودید و باعث شدید دوباره نیز به کسب و کار شما مراجعه نمایند و همچنین مشتریان وفادار خودتان را نیز حفظ نمایید و احساس رضایت بیشتری را در آنها با پیشنهادات خود ایجاد نمایید.

قدم پنجم : بهبود سیستم

پس از مواجه شدن با موضوعات نیز میتوانید سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری خود را بهبود دهید و به سمت پیشرفت و فروش بیشتر حرکت کنید و در مسیر موفقیت خود به سرعت قدم بردارید.