مدیریت باشگاه بدنسازی چگونه اعضای باشگاه بدنسازی (ورزشی) خود را افزایش دهید با یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری؟

مدیریت باشگاه بدنسازی چگونه اعضای باشگاه بدنسازی (ورزشی) خود را افزایش دهید با یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری؟

چگونه اعضای باشگاه خود را افزایش دهید با یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری؟

نگهداری اعضای باشگاه همیشه یکی از اولین دغدغه های مالکین باشگاه ها بوده است. حتی وقتی شما به تعداد اعضای هدف خود میرسید و به طور منظم اعضای جدیدی به شما اضافه میشوند، نگران نگهداری این تعداد اعضا هستید. وقتی ما محاسبه میکنیم هزینه بدست آوردن یک مشتری را در برابر هزینه ی نگهداری مشتریان مشاهده مینماییم که هزینه بدست آوردن مشتری جدید بسیار زیاد می باشد.

آیا شما از این سیکل تمامی ناپذیر ورود 3عضو جدید و خروج 1 عضو خسته شدید؟

واقعیت این است که اعضای وفادار به باشگاه شما خیلی برای کسب و کار شما  بخاطر اینکه زمان زیادی عضو باشگاه شما هستند با ارزش می باشند. برای دانستن وفادار بودن یا نبودن آنها شما باید از میزان رضایت مشتریان فعلی به عنوان یک شاخص کلیدی برای نگهداری اعضای باشگاه استفاده نمایید. رضایتمندی مشتری یکی از بیشترین انگیزه های ماند مشتری در باشگاه شما می باشد. این مشتریان نه تنها رضایت بیشتری دارند و خوشحال می باشند بلکه باشگاه خود را به دوستانشان پیشنهاد می دهند. دو ستون موفقیت کسب و کار باشگاه شما نگهداری اعضا و استفاده از تبلیغات دهان به دهان می باشد. به سادگی، تمام چیزی که شما نیاز دارید گسترش خدمات به مشتریان برای سرعت بخشیدن به نگهداری اعضای باشگاه می باشد.

در خدمات به مشتریان سرمایه گذاری کنید تا نگهداری اعضای باشگاهتان را سرعت ببخشید

به این یافته ها توجه کنید:

  • 81% از مشتریان که خدمات خوبی از یک کسب و کار بگیرند تمایل به بازگشت مجدد به آن کسب وکار را دارند.
  • به طور میانگین مشتریان وفادار ارزشی بیشتر از 10 بار خرید اولیه خود را دارند.
  • شرکتهایی که اولویت بندی میکنند تجربه ی مشتریان خود را 60% بیشتر سود کسب می نمایند نسبت به رقبا.

مشتریانی که از شما عضویت باشگاه را میخرند درواقع یک سرویس از شما خریداری میکنند. این خدمت نیز بر اساس رفتار شما با هریک از مشتریان شما قضاوت می شود. نگهداری هر مشتری به رفتاری که یک مشتری با کسب و کار شما دارد که در ابتدای گرفتن خدمت از شما مواجه می شود، گره خورده است. بگذارید فواید یک سرویس خدمات مشتریان عالی را برایتان توضیح دهیم:

خدمات مشتریان عالی :

  • ارزش کسب و کار باشگاه شما را افزایش میدهد.
  • وفاداری به برند و رابطه بلند مدت با اعضای باشگاه شما را می سازد.
  • نگهداری اعضای باشگاه را افزایش میدهد.

خدمات مشتریان نیز به شما کمک میکند که مشتریان خود را حفظ کنید.

5 نکته مهم برای افزایش نگهداری مشتریان با سرویس نگهداری مشتریان.

  • از گفتن این جمله خود داری کنید ” من با مدیریت مشکل شما را بررسی خواهم کرد”

شما باید به کارمندان خود این قدرت را بدهید که خودشان تصمیم بگیرند، خدمات مشتریان همیشه یک راه بهتر برای ارتباط موثر و با احترام با مشتریان بوده است.

  • وظایف مشتریان خود را ساده کنید.

باید این را مد نظر قرار دهید که مشتریان شما فعالیت های کمتری را انجام دهند و هرچه این کارها ساده تر باشد راحت تر می باشند، به عنوان مثال وقتی شما از آنها میخواهید فرمی را پر کنند شاید بعضی از آنها خوششان نیاید و از پر کردن فرم و اطلاعات حس خوبی نداشته باشند بنابر این باید این کار را به شیوه خودکار و اتومات انجام دهید.

  • وقتی اشتباهی رخ میدهد حتما عذرخواهی کنید

همه ی ما اشتباه میکنیم، در طول زندگی همه ی انسان اتفاقات اشتباه رخ می دهد. کسی از شما انتظار ندارد که بهترین باشد در همه ی زمانها، اما آنها برایشان اهمیت دارد که به آنها بها دهید. مردم برایشان شفافیت و صداقت اهمیت دارد، به خصوص زمانی که شما یک اشتباه میکنید. به عنوان مثال بخاطر مشکلات پیش آمده شما نتوانستید در زمان هروز باشگاه خود را بازکنید و مشتریان شما از این تاخیر ناراضی شده اند و یا بعضی از آنها تحمل تاخیر را نداشته اند و رفته اند شما باید بتوانید از تک تک آنها عذرخواهی کنید و یا برای آنها هدیه ای دهید. توجه داشته باشید که این هدیه و عذرخواهی میتواند به صورت اتوماتیک و خودکار انجام شود توسط صدای ضبط شده ی شما و یا پیامی که به همه ارسال می نمایید.

  • از مشتریان خود تشکر کنید

توجه داشته باشید بدون اعضای باشگاه تان شما هیچ تجارتی نخواهید داشت، پس باید در حفظ مشتریان و ایجاد رضایت مشتریان به خوبی آنها را راضی نگه دارید و تشکر یکی از راههایی است که میتوانید این احساس رضایت را افزایش دهد، تحقیقاتی نشان میدهد که مشتریانی که از آنها هنگام خرید تشکر می شود بیشتر تمایل  به تکرار خرید دارند نبست به دیگران.

  • سنجش رضایت مشتریان

همه ی این فعالیت ها نیز تنها در صورتی برای شما معنی پیدا میکند که بتوانید به صورت یک پارامتر فعالیت های خود را بررسی نمایید، پارامتری که میتوانید به آن اتکا نمایید میزان رضایت مشتریان است، این رضایت را در فضای آفلاین میتوانید با پرسشنامه بفهمید اما به راحتی در فضای مجازی از میزان تعامل مشتریان خودتان بفهمید و نکته ی دیگر که با اهمیت می باشد این موضوع است که شما با داشتن اطلاعات مشتریان خود میتوانید در هر لحظه که خواستید با آنها تعامل داشته باشید و این اطلاعات و ارتباطات را برای سنجش و نظرسنجی استفاده نمایید.

راه حل انجام این فعالیت های چگونه است؟

برای راه اندازی نرم افزار میتوانید .

پاسخ دهید

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل