چگونه برنامه وفاداری برای کسب کارتان فراهم کنید

چگونه برنامه وفاداری برای کسب کارتان فراهم کنید

برنامه وفاداری  مشتریان چگونه برای کسب کارتان فراهم کنید تا براحتی بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید و باعث شوید آنها مجدد از شما خرید نمایند؟ در این مقاله قصد داریم اقدامات پلتفرمهای وفاداری مشتری را برای شما شرح دهیم و نکاتی را ارئه دهیم که به نفع شما باشد.

به گفته Colloquy ، بیش از نیمی از مشتریان آمریکایی هر ساله به برنامه‌های پاداش وفاداری جدید ملحق می‌شوند . علاوه بر این، در حدود نیمی از آن‌ها توافق کرده‌اند که پس از پیوستن بیش از آنچه قبلا انجام دادند، هزینه کنند. این نشان می‌دهد که چگونه مشتریان به طور آشکار به دنبال برنامه‌های پاداش وفاداری هستند و تمایل دارند که به هم می‌پیوندند ، بیشتر خرج کنند. در این راهنما ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک برنامه پاداش وفاداری ایجاد کنید که فروش را افزایش داده و بازدیدهای مکرر را تکرار می‌کند.
کریس اسپنسر از ماکس جور تغذیه ورزشی توصیه‌های تخصصی را در طول مسیر ارائه می‌کند. کریس موفق شد تجارت خود را از یک فروشگاه ۱،۵۰۰ متر مربع به یک کسب‌وکار بزرگ در عرض ۶ سال افزایش دهد. او به بخش عمده‌ای از موفقیت در برنامه پاداش وفاداری خود بدهکار است.

به دنبال راهی خوب برای ارائه یک برنامه وفاداری مشتری هستید؟ پوینتی یک پلتفرم دوستانه تجاری کوچک ایجاد کرده‌است که کاملا آنلاین است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شماره‌تلفن مشتری خود را درخواست کنید، آن‌ها یک متن برای تایید دریافت کرد، و امضا خواهند کرد! شما می‌توانید پاداش‌ها را انتخاب کنید ، ” تمبرهای ” بدهید و می‌توانید فراوانی کسانی را که در گوشی هوشمند، کامپیوتر و یا تبلت خود بازدید می‌کنند را دنبال کنید. با پوینتی ، شما می‌توانید ازدحام کیف راحذف کرده و آن‌ها را وادار به برگشتن کنید!
آن را برای ۳۰ روز رایگان کنید – هیچ کارت اعتباری لازم نیست.
پاداش وفاداری: در یک مخلص کلام
کارت‌های پانچ تکرار اصلی پاداش وفاداری هستند. با این حال ، آن‌ها از آن زمان به بعد راه زیادی را طی
کرده‌اند و به سیستم‌های وب، موبایل و سیستم / اسکنر منتقل شده‌اند. امروزه، صاحبان مشاغل انعطاف‌ پذیری بیشتری در نحوه پاداش دادن به مزایا و آنچه که آن‌ها ارائه می‌دهند، بدست می‌آورند. شمامی‌توانید به راحتی برنامه‌های پیچیده را راه‌اندازی کنید، مناسب برای فروشگاه‌های خرده‌ فروشی، سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها و غیره استفاده کنید .

هدف من با از پاداش در برنامه وفاداری مشتریان چیست؟


زیبایی برنامه پاداش دیجیتال این است که شما می‌توانید هر چند که دوست دارید ، به آن‌ها پاداش بدهید. در حالی که یک کارت پانچ ثابت است ( یک نقطه برای هر خرید ) یک برنامه وفاداری مشتریان دیجیتال انعطاف‌پذیراست. شما می‌توانید برنامه وفاداری خود را راه‌اندازی کنید تا انواع مختلفی از اقدامات، مانند ارجاع متقابل و یا ارجاع مشتری را تشویق کنید. در اینجا چند مثال آمده‌ است:
آیا در تلاش برای تشویق مشتریان برای خرج کردن بیشتر در طی بازدید خود هستید ؟ یک امتیاز دهید برای هریک از ۱ دلار خرج کردن مشتری.

جایزه برنامه وفاداری مشتریان


آیا می‌خواهید بازدید مجدد را تشویق کنید به هر بار یک مشتری چک کنید و یک پاداش دهید.
آیا سعی دارید این کلمه را در مورد کسب‌وکار خود گسترش دهید؟ به مشتریان برای ارسال در مورد بازدیدخود از وب سایت‌های پاداش دهید.
به عنوان اولین قدم، شروع به فکر کردن درباره اهداف خود کنید.
اغلب کسب و کارها هدف افزایش فروش از مشتریان موجود و گرفتن چند شرکت جدید دارند.
بنابراین، ترکیبی از سه استراتژی بالا ممکن است حرکت خوبی باشد.

چه نوع برنامه وفاداری مشتریان می‌خواهید ؟
کارت‌های کاغذی با سوراخ منگنه ، یا یک نرم افزار موبایل تعاملی و موثر ؟
این ها هم نمونه‌هایی از برنامه‌های وفاداری هستند – البته در جهت مخالف طیف . تصمیم‌گیری در مورد این که چه رسانه استفاده می‌کنید گام کلیدی بعدی برای شروع برنامه شماست. این گزینه‌هایی است که امروز در دسترس هستند:
مشتریان یک با گوشی هوشمند یک نرم افزار را دانلود کرده و برای پیوستن به برنامه شما ثبت‌نام می‌کنند. برای افزودن نقاط، آن‌ها می‌توانند یک کد QR را روی صفحه بررسی کنند. یا می‌توانید به طور خودکاربا یکپارچه‌سازی POS به طور خودکار نقاط را جمع کنید. تامین‌کننده توصیه پیشنهادی ما، به شمااجازه می‌دهد یک برنامه کاربردی با نام سفارشی با استفاده از ابزارهای ساده آنلاین ایجاد کنید.
کارت‌های مخصوص. کارت‌های اعتباری شکل دار را می توان با استفاده از کارت اعتباری خرید یا اسکن کرد تا امتیاز کسب شود. نمونه‌ها شامل شکل نقطه هستند . مزیت کارت این است که شما به یک گوشی هوشمند برای پیوستن به آن نیاز ندارید. عیب این است که شما نمی‌توانید با یک نرم افزار گوشی هوشمند مشتریان را با یادآوری و اطلاع رسانی وارد کنید. هم چنین تندکشیدن کارت‌ها مستعد از دست رفتنه هستند.
پست الکترونیکی. برخی از برنامه‌های وفاداری کاملا آزاد هستند. اگر شما آدرس ایمیل مشتری را در POS ذخیره کنید، می‌توانید از آن‌ها برای افزودن اتوماتیک نقاط استفاده کنید. فایده کلیدی در اینجا این است که مشتریان هرگز نگران به آوردن یک کارت یا باز کردن یک نرم افزار نیستند. اما عیب این است که مشتریان ممکن است کم‌تر درگیر یک شی فیزیکی در دست خود باشند.
کارت های منگنه ایی قدیمی شما برنامه وفاداری اصلی هستند. آن‌ها امتحان و درست هستند، اما خیلی ابتدایی هستند. شما نمی‌توانید پاداش چند لایه را ارائه کنید، یک باشگاه VIP برای مصرف کنندگان خودایجاد کنید و یا اطلاعیه‌های را ارسال کنید که تلفن‌های آن‌ها را به صدا در می‌آورد . اگر شما فقط می‌خواهید از مسیر ساده بروید، توصیه می‌کنیم از VistaPrint برای طراحی و چاپ کارت خود استفاده کنید.


ما کدام کار را انجام می‌دهیم ؟
یک برنامه پاداش در برنامه وفاداری مشتریان تنها در صورتی موثر است که با مشتریان ارتباط داشته باشد. شما می‌توانید یک برنامه با کیفیت بالا با جوایزکشنده داشته باشید ، اما اگر مشتریان به طور فعال به پیشرفت خود نگاه کنند، لزوما به عقب باز نخواهند گشت.
به همین دلیل است که ما از یک برنامه مبتنی بر برنامه استفاده می‌کنیم. تمایل به داشتن بالاترین سطح تعامل از مشتریان شما به این دلایل دارد :
شما می‌توانید با اضافه کردن سایر ویژگی‌ها به برنامه، مانند تقویم رویدادها، به روز رسانی ها، عکس‌ها ، ویدیو، کوپن و غیره با مشتریان خود تعامل داشته باشید.
شما می‌توانید ” notifications push ” را ارسال کنید. به پیغام‌های SMSو  notifications فشار از برنامه برای رزرو کردن تلفن مشتری و نمایش یک پیغام استفاده کنید. این امر باعث می‌شود که آن‌ها در انتشارتبلیغات، یا به روز رسانی مشتریان در وضعیت نقطه خود ، بسیار موثر باشند. با این حال ، با قدرت زیادمسئولیت بزرگی به دست می‌آید. شما می‌خواهید از notifications فشار بسیار کم استفاده کنید تا مشتریان را اذیت نکنید.
در این قانون استثناهایی وجود دارد. کریس اسپنسر، صاحب کسب‌وکار که ما با آن‌ها مصاحبه کردیم ، از یک برنامه پاداش مبتنی بر ایمیل به نام FiveStars استفاده می‌کند. در حالی که کریس قادر نیست notifications راارسال کند ، FiveStars یک ویژگی را برای ارسال پیام‌های متنی SMS فراهم می‌کند. کریس می‌گوید که استفاده از پیام‌کوتاه در کنار برنامه وفاداری یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی است که تا کنون استفاده شده‌است.
برای کمک بیشتر به انتخاب عرضه‌کننده برنامه وفاداری خود، مقایسه ما از ShoutEm، SpotOn و Perkville رابررسی کنید. اینها سه برنامه بسیار کوچک مربوط به بودجه و برنامه‌های وفاداری دوستانه در دسترس هستند.

چند امتیاز باید در برنامه وفاداری مشتریان به آنها پاداش بدهیم؟

زمانی که تامین‌کننده برنامه وفاداری را انتخاب کردید، زمان آن رسیده که جزئیات لازم را برپاسازی کنید:
چند موردبرای هر اقدام پاداش می‌گیرید ؟چقدر طول می‌کشد تا جایزه‌ای به دست آید؟
کمی بعد از شروع برنامه پاداش وفاداری خود، به یک صفحه مانند این دست خواهید یافت:
از ShoutEm، برنامه پاداش وفاداری توصیه شده ما.
یکی از گام‌های ابتدایی این است که مشخص کنید که هر اقدام چقدر ارزش دارد
” به عبارت دیگر، چندنقطه برای چک کردن در مقابل شما به شما پاداش می‌دهد. خرید در برابر. اقدامات دیگری نظیر به اشتراک گذاری در Facebook و Twitter
در این نقطه، شما باید دو تصمیم مهم بگیرید:
۱. می‌خواهید کدام یک را بیشتر تشویق کنید ؟
بزرگ‌ترین پاداش را برای مهم‌ترین اقدامات پیشنهاد دهید. اگر یک هدف شما تشویق تکرار مشتریان است ،بیش‌ترین مبلغ را برای چک لیست ارائه دهید.
اگر اولویت شما این است که به مشتریان اجازه دهید در طول بازدیدها بیشتر خرج کنند، ارزش نقطه بالایی را برای هر دلار خرج کنید.

۲. نسبت طرف خود را تنظیم کنید
آیا هر دلار به شما یک امتیاز و یا ۱۰۰ امتیاز می‌دهد ؟
ما احتمالا قبلا همه این را تجربه کرده‌ایم: برخی از سیستم‌های پاداش ارزش نقاط را به اندازه ۱۰۰۰ دلار برای هر دلار افزایش می‌دهند. دیگران از یک نسبت ساده ۱ به ۱ استفاده می‌کنند.
به یاد داشته باشید ، تا زمانی که تصمیم بگیرید که پاداش‌ها چیست و چند نکته برای گرفتن آن‌ها لازم است، نقاط شما ارزش واقعی ندارند. با این وجود، با استفاده از نسبت بالا ( ۱۰۰امتیاز برای هر ۱ دلار) در مقابل. نسبت پایین ( ۱ نقطه برای هر ۱ دلار) تاثیر روان‌شناختی بر مشتریان دارد.
برای توضیح این اثر، بیایید بگوییم که کسب‌وکار شما ۲ نوع مشتری دارد: مشتریان اتفاقی و مشتریان قدرتی .مشتریان اتفاقی این روزها از این منطقه بازدید می‌کنند و تمایل دارند که خریده‌ای ارزان انجام دهند . مصرف کنندگان قدرتی به طور مرتب از آن‌ها دیدن می‌کنند و تمایل دارند پول زیادی خرج کنند.
اگر می‌خواهید برنامه پاداش وفاداری خود را تشویق کنید تا مشتریان را تشویق کنید ، از نسبت امتیاز بالا(یعنی ۱۰۰ امتیاز برای هر ۱ دلار استفاده کنید )
اگر می‌خواهید برنامه شما برای تشویق مشتریان قدرت، از نسبت درجه پایین ( یعنی ۱ نقطه برای هر ۱ دلار)استفاده کنید.


مطالعات نشان داده‌اند که نسبت‌های بالای امتیازی ، مشتریان را بدون توجه به این که چقدر به یک پاداش نزدیک می‌شوند ، تحریک می‌کنند. به عبارت دیگر، ۱۰۰ امتیاز به نظر خیلی زیاد می‌رسد، حتی اگر شما درنزدیکی ۱۰،۰۰۰ امتیاز مورد نیاز برای جبران یک جایزه هستید.
در flipside نسبت سطح بالا انتزاعی و سخت‌تر است. اگر در حال ۸،۸۰۰امتیاز هستید، هنوز خیلی از این هدف دورید . حالا اجازه دهید بگوییم که در ۸۸ امتیاز هستید و جایزه ۱۰۰ است – در مقابل، این بسیار نزدیک است.
نسبت‌های بالای امتیازی یک ایده خوب هستند اگر شما یک مشتری مناسب – اما وفادار داشته باشید. مشتریانی که زیاد خرج می‌کنند بیشتر درگیر کمپین شما خواهند بود. اگر کسب‌وکار شما یک درخواست تجدید نظر بزرگ‌تر دارد ، نسبت به نقطه کم مفید است ، اما مشتریان غیر عادی بیشتری دارند.
اگر می‌خواهید مطالب بیشتر در مورد نسبت‌های مورد نظر را مطالعه کنید، این مقاله را از Yuping لیو -Thompkins، Ph.D. بررسی کنید.
کریس اسپنسر از Max Fit Sports Nutrition ، یکی از مالکان تجاری که ما با آن‌ها مصاحبه کردیم، از یک نسبت ۱ تا ۱امتیاز استفاده می‌کند: برای هر 1دلار از مشتریان خرج می‌کنند، آن‌ها ۱ امتیاز کسب می‌کنند. از آنجا که هدف این برنامه تشویق مشتریان به خرج کردن بیشتر بود ، این انتخاب صحیح برای برنامه وفاداری بود.

پاداش من چه خواهد بود ؟
بعد سوال بزرگ مطرح می‌شود: چه جوایزی را باید به مشتری نشان دهم؟
چه می‌خواهید کالاهای فیزیکی، تخفیف و یا اعتباری را از خود دور کنید، اولین قدم این است که مشخص کنید چقدر می‌توانید پول خود را به دست آورید .
۵ تا ۱۰ درصد نقطه شروع خوبی است – یعنی برای هر ۱۰۰ دلار که مشتری خرج می‌کند ، آن‌ها ۵ تا ۱۰ دلارپاداش می‌گیرند.
با این حال درصد ایده‌آل شما در نهایت به حاشیه سود شما بستگی دارد: اگر حاشیه‌های شما پایین است ، برای مثال، شما باید تخفیف خود را به اندازه کافی پایین نگه دارید که به رنگ قرمز نرسد.
یک عامل مهم دیگر این است که صنعت شما: اگر همه رقبای شما ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌کنند، ممکن است گزینه انتخابی زیادی نداشته باشید.
کریس اسپنسر از ۷ تا ۱۰ درصد تخفیف می‌دهد. این برای یک کسب‌وکار نسبتا بالا است چون او حاشیه‌های کم دارد. با این حال، او این برنامه را به شکلی تنظیم کرد که زیان را به حداقل برساند.

پاداش درجه بندی شده
برنامه وفاداری مشتریان  ” کریس ” اینگونه عمل می‌کند: برای هر ۱۵۰ دلار که مشتری خرج می‌کند ، آن‌ها ۱۰ دلار دراعتبار ذخیره می‌کنند. قیمت هر ۳۰۰ دلار برای هر مشتری ۳۰ دلار است.
یک مشتری تنها می‌تواند پاداش خود را با ۱۵۰ امتیاز یا ۳۰۰ امتیاز جبران کند. برای مثال ، اگر آن‌ها در ۸۰امتیاز باشند، نمی‌توانند برای تخفیف پول نقد کنند. این کار باعث می‌شود که بازدیدکنندگان با تخفیف کم و یا چند بار تخفیف بگیرند.
همچنین با افزایش تعداد مشتریان، ارزش افزوده می‌شود. در ۱۵۰ امتیاز، مشتریان ۷ درصد تخفیف می‌گیرند. با این حال ، در ۳۰۰ امتیاز، آن‌ها ۱۰ درصد تخفیف می‌گیرند. این مساله دو فایده کلیدی برای کریس دارد:
اکثر مشتریان زود هنگام خارج می‌شوند و به جای انتظار برای رسیدن به ۳۰۰ امتیاز، تخفیف ۷ درصد تخفیف را انتخاب می‌کنند. این کار به ” کریس ” کمک می‌کند تا زیان‌های خود را به حداقل برساند.
مشتریان بیشتر برای رسیدن به ۳۰۰ امتیاز صرف می‌کنند. آن‌هایی که جایزه اول را دنبال می‌کنند ، خریده‌ای بزرگ‌تر را انجام می‌دهند و ” ” کریس ” را به منظور دستیابی به آن، ” کسب وکار “را انتخاب می‌کنند
کالا در مقابل کالا تخفیفی


رستوران اصلی ” کریس ” این است که شما می‌توانید برنامه خود را برای به حداقل رساندن زیان و تشویق هزینه‌های بیشتر بدون کاهش درخواست خود راه‌اندازی کنید. یک راه دیگر برای انجام این کار ارائه کالاهای رایگان به جای یک جایزه نقدی است.
اگر آیتم ارزان باشد ، پاداش کالا می‌تواند خوب کار کند، با این حال ارزش درک بالایی دارد. اجازه دهیدبگوییم یک کوله‌پشتی است که ۵ دلار هزینه دارد، اما ۳۰ دلار می‌فروشد. شما مقدار پاداش را در ۱۰۰ نقطه(یا ۱۰۰ دلار ) تعیین می‌کنید. برای مشتریان، این درخواست تخفیف ۳۰ ٪ تخفیف دارد. اما برای کسب‌وکارشما، این تنها ۵ درصد از دست دادن است.


اشکال اصلی پاداش کالا این است که محصولات مشابه برای همه جذاب نیستند. به گفته Colloquy، تنهادلیلی که مشتریان در برنامه وفاداری مشتریان شرکت می‌کنند این است که آن‌ها علاقه‌ای به پاداش ندارند.
از سوی دیگر، تخفیف ها گرایش جهانی دارند، زیرا آن‌ها می‌توانند برای بسیاری از محصولات مختلف اعمال شوند. اگر می‌خواهید جایزه کالا را ارائه کنید، در نظر بگیرید که اعتبار تخفیف داده و نیز اعتبار ذخیره کنید.

گزینه دیگر ارائه کالاهای برچسب خورده به عنوان پاداش، مانند کلاه، تی‌شرت، کوله‌پشتی و بطری‌های آب است.
برند کالا به شما بهترین‌های هر دو دنیا را می‌دهد: آن‌ها نسبتا ارزان هستند اما ارزش درک بالایی دارند.به علاوه، آن‌ها به ترویج کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. مشکل این است که آن‌ها برای هر نوع تجارتی کارنمی‌کنند.
آیا کسب‌وکار شما تولیدات ای تی را دارد ؟
آیا افراد برند خود را به جایی که نشانه هویت آن‌ها است ، دوست دارند؟ یا سرویسی ارائه می‌دهید که برای شما ضروری است اما کم‌تر از حد فریبنده است ؟


کسب و کار سبک زندگی، از جمله شایستگی، سرگرمی‌ها، ورزش، زیبایی و سرگرمی، اغلب می‌توانند درمقوله اول جای بگیرند.مشتریان کریس اسپنسر در Max Fit Sports Nutrition ، یک جامعه پر شور از بدنساز است. مشتریان افتخار می‌کنند که برند خود را بپوشد ، چون به اشتیاق آن‌ها برای تناسب اندام اشاره می‌کند. آن‌ها هم چنین به دنبال پاداش مناسب هستند چون مشتریان او به پیراهن و بطری‌های آب نیاز دارند تا به باشگاه بروند.
برای ” کریس ” ، ارائه کالاهای مارک دار به عنوان بخشی از برنامه پاداش او ، کار بسیار ساده‌ای بود. او حتی باطراحی کالاهای اختصاصی برای افراد بسیار مهم بازی می‌کند.
برای کسب و کاره‌ای غیر سبک زندگی ، کالاهاخورده می‌توانند تحت‌تاثیر قرار بگیرند. برای یک کافی‌شاپ یا رستوران، ممکن است شما قادر به کشیدن کالا به اندازه کافی قوی، زیبایی‌شناسی و یا شهرت باشید. با این حال برای کسب و کاره‌ای بیشتر مبتنی بر خدمات، مانند معلمان ، ماساژ درمانی، ماساژ دهنده،مراقبت از چمن، کالاهای برچسب خورده احتمالا موثرترین راه نیست.
تنظیم برنامه پاداش وفاداری شما تماما در مورد تصمیم‌گیری درباره اینکه چه چیزی مشتریان را بدون مواجه شدن به کسب‌وکار شما درگیر خواهد کرد ، مهم است، اگر برای مرحله بعدی آماده هستید ومیخواهید ببینید که چگونه می‌توانید مشتریان تکراری بیشتری را وارد کنید، یک ماه رایگان از نرم افزار باشگاه مشتریان پوینتی را در لینک زیر دریافت نمایید:
یک ماه رایگان نرم افزار باشگاه مشتریان پوینتی

پاسخ دهید

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل