9 آمار ارزش برنامه های وفاداری را ثابت می کند

9 آمار ارزش برنامه های وفاداری را ثابت می کند

loyalty programs یا وفاداری مشتری تقریبا هر کسب و کاری را به بازگشت و تکرار خرید مشتریانش وابسته می کند. خرید تنها یک دفعه ای مشتریان در یک کسب و کار یا وب سایت کافی نیست.

همچنین مهم است اشاره کنیم که بازگرداندن یک مشتری قبلی بسیار کم هزینه تر از جذب یک مشتری جدید است. البته این در زمانی است که کسب و کار یک تجربه ی خوب و خدمات مناسب به مصرف کننده ارائه دهد.

در اینجا 9 آمار نشان داده شده است که ارزش برنامه های وفاداری را در سال 2015 را نشان می دهد.

  • بر اساس یک مطالعه اخیر Experian، سه از چهار (75 درصد)  شرکت هایی که دارای برنامه های وفاداری هستند ، از سرمایه گذاری خود در این زمینه بازدهی مثبت دریافت می کنند. این آمار به وضوح نشان دهنده ی سود بیشتر برای اکثر شرکت هایی که در برنامه های وفاداری سرمایه گذاری می کنند، نشان می دهد.
  • این مطالعه نشان دهنده ی این نکته در میزان فروش نیز می باشد. طبق گفته Experian، 69 درصد از شرکت های آمریکایی با برنامه های وفاداری میزان ارزش هر مشتری در طولانی مدت را با ارزش میانگین 1803 دلار محاسبه می کنند.
  • اما راه هایی وجود دارد که می توان اجرای این گونه برنامه ها را بهبود بخشید.محققان Experian اظهار داشتند که 64 درصد از شرکت های آمریکایی دارای برنامه های وفاداری می گویند :  به بهبود جمع آوری داده ها نیاز دارند ، 56 درصد نیاز به ثبت نام بهتر مشتری را ذکر کرده و 53 درصد خواستار شخصی سازی بیشتر هستند.
  • وفاداری مشتری نیز می تواند از طریق ویژگی های بهتر در فروشگاه افزایش یابد.  یک مطالعه اخیر از EarthLink   متوجه شد که 28 درصد از خرده فروشیهایی که WiFi را در فروشگاه نصب میکنند، وفاداری مشتری را افزایش داده اند.
  • برنامه های وفاداری یک راه خوب برای نشان دادن به مشتریان است که یک کسب و کار به مشتریان خود اهمیت می دهد.  یک مطالعه از KiteWheel   گزارش داد که هر یک از چهار (25 درصد) مصرف کننده دچار نارضایتی می شوند در زمانهایی که یک کسب و کار آنها را به عنوان یک مشتری ثابت یا قدیمی تشخیص نمی دهد.
  • مطالعه KiteWheel نیز نشان می دهد که صاحبان کسب و کار باید برنامه وفاداری خود را با خواسته های طرفداران هماهنگ کنند. این مطالعه نشان داد که 73 درصد از مصرف کنندگان عقیده دارند که برنامه های وفاداری باید راهی برای نشان دادن وفاداری برند به آنها باشد ، اما 66 درصد از مدیران بازاریابی عقیده دارند که برنامه های وفاداری باید راهی برای نشان دادن وفاداری مشتری نسبت به کسب و کار باشد.
  • مهم است که توجه داشته باشید استفاده از برنامه های وفاداری و مشارکت در این زمینه در حال افزایش است.  براساس نظرسنجی تعاملی ای که برای Transera انجام شده است ، 2.6 میلیارد عضویت در برنامه وفاداری در آمریکا وجود دارد که تقریبا 11 برابر تعداد بزرگسالان در کشور است. و همچنین این برنامه ها در حال استفاده است. عضویت در برنامه های وفاداری بین سال های 2012 تا 2014 ، 26.7 درصد افزایش یافته است.
  • برنامه های وفاداری همچنین یک راه بسیارخوب برای دریافت آمار و دیتا از مشتریان کسب و کار خود می باشد.سمینار  اخیر loyalty360   اشاره کرد که 67 درصد از بزرگسالان ایالات متحده مایلند تا در ازای دریافت خدمات و محصولات بهتر ، اطلاعات پایه ای در رابطه با خودشان را در اختیار کسب و کار ها قرار دهند.
  • برای نشان دادن سود ناشی از این نوع داده ها، در این مطالعه مشخص شد که هر یک از چهار (25 درصد) بزرگسالان آمریکایی عقیده دارد که تجربه کلی خرید آنها در 12 ماه گذشته بهبود یافته است و دلیل آن را افزایش استفاده از اطلاعات اولیه شخصیشان توسط کسب و کار هایی که معمولا از آن ها خرید می کنند ، می دانند.
وفاداری مشتری

ارتقای  وفاداری مشتری (loyalty programs) برای شرکت هایی که می خواهند بازگشت مشتری و تکرار خرید را به عنوان راهی برای بهبود سودآوری در نظر بگیرند بسیار مهم است. روش های مختلفی نیز برای این کار وجود دارد که  صاحبان کسب و کار ها می توانند توسط آنها وفاداری ایجاد کنند، همانطور که توسط داده ها نشان داده شده است. و این برنامه ها تاثیر قابل توجهی بر وفاداری مشتری و فروش دارند.
در این صفحه شما میتوانید با نحوه ی کارکرد نرم افزار باشگاه مشتریان آشنا شوید:

نحوه ی کارکرد باشگاه مشتریان پوینتی

یکی از راههایی که صاحبان کسب وکار ها می توانند وضعیت خود را بهبود ببخشند ، استفاده از برنامه های وفاداری مشتری یا loyalty programs  است. در زمانهای اخیر آمار های زیادی منتشر شده است که اهمیت برنامه های وفاداری مشتری را برای صاحبان و خود مشتری نیز نشان می دهد.

پاسخ دهید

درباره وبلاگ پوینتی

آموزش٫ راهنمایی و نکات جذاب مرتبط با فروش٫ بازاریابی و وفادارسازی مشتریان.

خبرنامه ایمیل